سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسرائيل توانايي مقابله با موشک هاي مقاومت را ندارد

یک کارشناس مسائل سیاسی فلسطینی تاکید کرد: سامانه های موشکی اسرائیل توانایی مقابله با موشکهای مقاومت حزب الله لبنان و حماس را ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، فایز عباس درباره ناتوانی سپر موشکی رژیم صهیونیستی درباره ورود هواپیماهای بدون سرنشین به این رژیم گفت: ورود این هواپیما به داخل اسرائیل، سیلی سنگینی به این رژیم به لحاظ نظامی و امنیتی بوده است. پرواز چهل دقیقه ای این هواپیما در اسرائیل یکی از مهم ترین نمونه های شکست راهبردی در این رژیم شمرده می شود. اسرائیلی ها تلاش می کنند از شدت شکست خود بکاهند. این رژیم به دنبال آن است که این رسوایی راهبردی و نظامی خود را پنهان کند و تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است. گزارش هایی درباره نزدیک شدن این هواپیما به نیروگاه هسته ای دیمونا مطرح شده است.

کارشناسان نظامی اسرائیل اعلام کردند این رژیم در این مورد با شکست قاطعی روبرو شده است.

وی افزود: مسئله جدید در اظهارات مقامات اسرائیلی این است که می گویند حزب الله لبنان صدها هواپیمای بدون سرنشین در اختیار دارد. امروز مقامات اسرائیلی از استقرار موشک های پاتریوت در حیفا و شمال این رژیم خبر داده اند. این رژیم با انتشار این اخبار به دنبال اطمینان دادن به شهروندان اسرائیلی است مبنی بر این که این رژیم برای مقابله با هر احتمالی آماده است.

اما مسئله قابل توجه در این است که اسرائیل تا کنون نتوانسته است موشک یا سامانه موشکی طراحی کند که با موشک های خارجی یا سرنگون کردن هواپیماهای بدون سرنشین مقابله کند. سامانه گنبد آهنین شکست خود را اثبات کرده است و حتی تا کنون نتوانست یک موشک را سرنگون کند.

فایز عباس ادامه داد: اسرائیل حتی نتوانست موشک های ابتدایی گروه های مقاومت فلسطینی را مهار کند. اسرائیل در این شرایط قادر نیست ماجراجویی جدیدی علیه حزب الله لبنان داشته باشد. مسئله دیگر این است که نیروی هوایی اسرائیل از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی برخوردار است و ورود این هواپیما به این رژیم بیانگر آن است که می توان فن آوری نظامی اسرائیل را شکست داد و این مسئله باعث نگرانی مقامات امنیتی این رژیم شده است.

فایز عباس درباره تهدیدات ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص واکنش نشان دادن به این عاملان ارسال این هواپیمای بدون سرنشین بیان داشت: من فکر می کنم تنها واکنش اسرائیل، تشکیل یک کمیته حقیقت یاب و برکنار کردن شماری از افسران نیروی هوایی این رژیم خواهد بود. این رژیم قادر نیست علیه حزب الله لبنان واکنش نظامی نشان دهد. این رژیم هنوز نمی داند این هواپیما از کدام طرف وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده است.
برچسب ها: فلسطین ، حماس ، اسرائیل ، موشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.