سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری پلیس یونان با معترضان به سفر مرکل

دهها هزار نفر از مردم با برگزاري تظاهرات در خيابان‌هاي شهر آتن خشم خود را از سفر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، به کشور بحران‌زده يونان اعلام کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، پس از گذشت يک ساعت از ورود صدر اعظم آلمان به آتن، پايتخت يونان، بيش از ۲۵ هزار نفر در اعتراض به سفر او در برابر ساختمان پارلمان يونان تجمع کردند. پليس يونان نيز براي متفرق کردن معترضان به سياست‌هاي رياضت اقتصادي به پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شد.

همچنين، نيروهاي امنيتي گروهي از معترضان را بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان خشمگين پلاکاردهايي را در دست داشتند که بر روي آن‌ها شعارهايي عليه مرکل نوشته شده بود.

بيش از ۷ هزار نيروي پليس امروز سه‌شنبه در نزديکي سفارت آلمان در آتن و ساختمان پارلمان يونان مستقر شدند.

مرکل در اين سفر کوتاه که نخستين سفر او به يونان پس از آغاز بحران اقتصادي منطقه يورو در سال ۲۰۰۹ خواهد بود، با آنتونيوس ساماراس، نخست وزير يونان ديدار خواهد کرد.

مردم کشور بحران‌زده و مقروض يونان آنگلا مرکل را به وارد آوردن فشار بر دولت آتن با هدف اجراي رياضت‌هاي شديد اقتصادي متهم مي‌کنند.

اين در حالي است که دولت ائتلافي نخست وزير يونان با هدف جلب رضايت وام‌دهنگان بين‌المللي براي توافق بر سر بسته جديد کاهش هزينه‌ها تلاش مي‌کند.

پليس يونان روز دوشنبه با انتشار بيانيه‌اي برگزاري «تجمعات عمومي و تظاهرات» در آتن را ممنوع اعلام کرد.

با اين حال، شب گذشته بيش از ۲ هزار نفر با آمدن به خيابان‌هاي پايتخت يونان خشم و نارضايتي خود را از سفر صدر اعظم آلمان به آن کشور ابراز کردند.

الکسي تسيپراس، رهبر ائتلاف راديکال چپ يونان (سيريزا) گفت: مرکل نمي‌آيد که از يونان حمايت کند. او مي‌آيد تا نظام سياسي فاسد، بدنام و چاپلوس را نجات دهد. ما آن گونه که شايسته او است از وي استقبال خواهيم کرد.

یونان در کانون بحران بدهي منطقه يورو قرار دارد و پنجمين سال بحران اقتصادي را پشت سر مي‌گذارد. اگر چه دولت آتن تا کنون براي برون‌رفت از اين بحران سياست‌هاي رياضتي بسيار شديدي اتخاذي کرده است، اما اين سياست‌هاي اقتصادي سبب شده است که بيش از نيم ميليون يوناني مشاغل خود را از دست بدهند.

برنامه رياضت اقتصادي شامل کاهش ۳.۵ ميليارد يوريي در حقوق بازنشستگي، کم کردن ۱.۴۷ ميليارد يورويي هزينه‌هاي درماني و پايين آوردن ۵۱۷ ميليون يوريي هزينه‌هاي دفاعي است. با اين وجود، هرچند سياست جديد همچنان وام‌دهندگان را راضي نکرده است.
برچسب ها: آلمان ، مرکل ، یونان ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.