سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کي روش و شاگردانش قدر اين فضاي مطلوب را بدانند

عزم ملي در آستانه ديداري که براي فوتبال ما سرنوشت ساز است

اتحاد ملي در آستانه بازي حساس و سرنوشت ساز تيم ملي فوتبال ايران مقابل کره جنوبي را بايد به فال نيک بگيريم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران تيم ملي براي يکي از حساس ترين بازيهاي چند سال اخير خود مقابل کره جنوبي آماده مي شود. شاگردان کارلوس کي روش در سه بازي گذشته خود نتايج مطلوبي کسب نکردند و به همين دليل بازي با کره جنوبي در ورزشگاه آزادي ارزش و اهميت خاصي براي فوتبال ما پيدا کرده است. در حال حاضر تيم ملي ايران شرايط مطلوبي در جدول ندارد و سرنوشت فوتبال ما به نوعي در گرو ديدار با کره جنوبي در ورزشگاه آزادي است.

شکست تيم ملي مقابل لبنان در بيروت که با نمايش بسيار ضعيف و نا اميد کننده شاگردان کي روش همراه بود، باعث شد اهالي فوتبال و مردم دچار ياس شده و نسبت به آينده تيم ملي بسيار نااميد شوند اتفاقات پس از شکست مقابل لبنان هم در نوع خودش بسيار جالب بود چرا که عده اي معتقد بودند فدراسيون فوتبال بايد با کي روش قطع همکاري کرده و يک مربي ايراني را جايگزين او کند اما علي کفاشيان از سرمربي پرتغالي تيم ملي حمايت کرد و قاطعانه اعلام کرد که کي روش به کارش در تيم ملي ادامه خواهد داد.

اتفاقات پس از شکست مقابل لبنان باعث شد که حتي عده اي خودشان را براي هدايت تيم ملي کانديد کنند و براي حضور در راس کادر فني تيم ملي اعلام آمادگي کردند اما کي روش با حمايت کفاشيان تيمش را براي رويارويي با يکي از غول هاي فوتبال آسيا آماده کرد.

اين روزها حاشيه هاي اطراف تيم ملي کاهش يافته و بهتر است بگوييم حاشيه خاص کنار تيم کي روش نيست. نکته حائز اهميت اينکه اهالي فوتبال با درک درست از شرايط موجود تصميم گرفته اند که تنها و تنها از تيم ملي حمايت کنند و به ملي پوشان روحيه بدهند تا تيم ملي با آرامش و تمرکز کامل و روحيه اي بالا مقابل کره جنوبي صف آرايي کند تا شايد از سد اين تيم بزرگ و حرفه اي در تهران بگذريم.

امتيازات بازي با کره جنوبي با توجه به شرايط خاصي که در جدول داريم، از اهميت ويژه اي براي ما برخوردار است و اهالي فوتبال هم در اين روزها تلاش مي کنند تا با ايجاد فضايي مطلوب و آرام به کي روش و شاگردانش کمک کنند تا در اين بازي بزرگ و حساس نتيجه لازم را کسب کنند و راه صعودشان به جام جهاني را هموار کرده و با آرامش و انگيزه بيشتري در بازيهاي آينده شرکت کنند.

کي روش و شاگردانش بايد قدر اين فضاي مطلوب را بدانند و به بهترين شکل ممکن از آن استفاده کنند. در روزهايي که تيم ملي مي توانست باحواشي زيادي دست و پنجه نرم کند، تمامي ارکان فوتبال از مطبوعات و رسانه ها گرفته تا مردم و پيشکسوتان تصميم به حمايت از تيم ملي گرفته اند تا کره جنوبي را در تهران شکست دهيم و راه صعودمان به جام جهاني را هموار کنيم. اين عزم ملي کمک قابل توجهي به تيم ملي خواهد کرد به شرطي که کي روش و ملي پوشان ايراني از فضاي مطلوب موجود بهترين بهره را برده و بتوانند کره جنوبي را در تهران شکست دهند.

همانطور که گفتيم امتيازات بازي با کره جنوبي اهميت خاصي براي فوتبال ما دارد اما مهم تر از آن تاثير نتيجه اين ديدار روي روحيه تيم ملي ايران است اگر در اين بازي نتيجه بگيريم، ملي پوشان ما در ادامه راه با تمرکز، آرامش و اعتماد به نفس بيشتري در مسابقات شرکت خواهند کرد اما اگر نتوانيم مقابل کره جنوبي در استاديوم آزادي نتيجه دلخواهمان را کسب کنيم، با توجه به شرايط بدي که در جدول داريم، تيم ملي براي ادامه راه با مشکلات روحي زيادي مواجه خواهد شد و ممکن است يک ناکامي بزرگ ديگر را در راه صعود به جام جهاني تجربه کنيم.

بدون ترديد بازي با کره جنوبي يکي از مهم ترين بازيهاي ما طي سالهاي اخير است چرا که نتيجه اين ديدار خانگي تاثير مستقيمي در سرنوشت فوتبال ما دارد و مي تواند شرايط فوتبال ما را عوض کرده يا همچنان فوتبال ايران را در سراشيبي سقوط پيش ببرد. کي روش در چنين شرايطي با تمام توان، دانش و تجربه اش را به کار بگيرد تا کره جنوبي را با شکست بدرقه کند چرا که همانطور که بارها اعلام کرده، ماموريت او رساندن تيم ملي ايران به جام جهاني 2014 برزيل است و براي رسيدن به اين هدف کي روش تحت هر شرايطي بايد مقابل کره جنوبي در تهران پيروز شود.

هواداران تيم ملي هم چون اهالي فوتبال شرايط خاص تيم کي روش را درک کرده اند و ترديدي وجود ندارد که 25 مهر ماه تمام سکوهاي استاديوم آزادي را به تسخير خود درخواهند آورد تا تيم ملي را در راه رسيدن به امتيازات بازي با کره جنوبي حمايت کنند اما طرفداراني که روز سه شنبه هفته آينده به آزادي مي روند، بايد کاملا صبور باشند و تا لحظه اي که داور سوت پايان بازي را به صدا در مي آورد فقط و فقط از تيم ملي حمايت کرده و به دنبال مسائل حاشيه اي نروند.

واقعيت اين است که هواداران فوتبال ايران بسيار عجول و کم تحمل هسند و تاريخ نشان داده اگر تيم ملي در دقايق اوليه به گل نرسد، با شعارهاي احساس خود ، استرس را به تيم ملي وارد مي کند و باعث مشکلات زيادي براي ملي پوشان مي شوند اما هواداران بايد دقت داشته باشند که کره جنوبي يک تيم تمام حرفه اي است و با تيم هاي همچون نپال و يمن تفاوت هاي زيادي دارد و نبايد انتظار داشت که مقابل چنين تيمي، خيلي زود به گل برسيم و کار را تمام کنيم بلکه همه ملي پوشان و هواداران بايد صبوري پيشه کنند تا تيم ملي با در دست گرفتن بازي، برنامه هاي تاکتيکي مد نظر کادر فني را در زمين پياده کرده و بتواند به نتيجه دلخواهش برسد.

در بازي با کره جنوبي بايد کاملا حساب شده و منطقي عمل کنيم. دوري از حاشيه و تمرکز بهترين شيوه براي رويارويي با تيمي کاملا حرفه اي مثل کره جنوبي است، تيمي که براي تک تک دقايق بازي برنامه دارد و بدون دغدغه و استرس خاصي هم مقابل ما کار مي کند چرا که بازيکنان کره جنوبي حرفه اي هستند و براي صدرنشين ماندن در اين گروه لازم نيست خودشان را به آب و آتش بزنند و با يک تساوي هم مي توانند به خواسته شان برسند. البته کره جنوبي قطعا براي پيروزي هم برنامه هايي دارد و براي کسب 3 امتياز اين ديدار هم تلاش خواهد کرد تا صعودش به جام جهاني را زودتر از موعد قطعي کند اما ملي پوشان ايران نبايد چنين اجازه اي را به حريف بدهند و بايد از ميزباني بهترين استفاده را ببرند./ق
برچسب ها: کی روش ، تیم ملی ، کفاشیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.