سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضاي قراردادهاي تسليحاتي ميان عراق و روسيه

روسيه اعلام کرد در شش ماهه دوم سال 2012 با عراق توافقنامه هاي تسليحاتي به ارزش بيش از 4 ميليارد و200 ميليون دلار امضا کرده است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ خبرگزاري هاي روسي اعلام کردند  براساس بيانيه دولت روسيه که سه شنبه منتشر شد ، هيئت هاي عراقي امسال، چندين ديدار از روسيه انجام داده اندو مجموعه اي از قراردادها را به مبلغ بيش از چهار ميليارد و دويست ميليون دلار يا به عبارت ديگر سه ميليارد و سيصد ميليون يورو امضا کرده اند.

مالکي دوشنبه براي ديداري سه روزه وارد مسکو شد. او سه شنبه با دميتري مدودف نخست وزير روسيه ديدار کرد و قرار است چهارشنبه با ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه گفتگو کند.

مدودف در سخناني که در خبرگزاري هاي روسي منتشر شد اعلام کرد:« با وجود حوادث غم انگيز حوادث اخير ما قراردادها را در سطح بالايي حفظ کرديم. من مطمئن هستم اين مسئله موجب تقويت دوستي ، مشارکت و همکاري بين روسيه و عراق شود.»

 عراق که  پس از خروج نيروهاي آمريکايي از آن در دسامبر سال دو هزار و يازده ديگر نيروهاي آمريکايي از آن پشتيباني نمي کنند با کمبود شديد امکانات براي محافظت از مرزهاي خود مواجه است و به دريافت تسليحات از واشنگتن وابسته است.

برچسب ها: عراق ، روسیه ، قرارداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.