سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس پليس فتا:

گزارشي از آسيب ويروس ها به سامانه‌هاي ايران نداشته‌ايم

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي گفت: تاکنون گزارش خاصي مبني بر آسيب ويروس ها به سامانه ها و سيستم هاي ايران نداشته ايم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار ”سيد کمال هاديانفر" در حاشيه حضور در غرفه پليس فتا در ششمين نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال، با اشاره به اينکه همواره ايران هدف حملات سايبري دشمن بوده است، گفت: دشمن با استفاده از انواع حملات سايبري و ورود بدافزارها به سيستم هاي ايران تلاش دارد تا به زير ساخت هاي ما نفوذ پيدا کند.
وي با اشاره به بيانات وزير اطلاعات مبني بر حملات و تهديدات شديد سايبري عليه کشورمان طي چند وقت اخير، ادامه داد: دشمن به طور مستمر درصدد است به زير ساخت هاي ما آسيب وارد کند در حاليكه هوشياري و در عين حال همکاري دستگاه‌هاي مسئول و امنيتي موجب شده تا کنون دشمن در هيچ زمينه اي نتيجه نگيرد. 
وي با بيان اينکه ما بايد بيش از پيش مراقب حملات سايبري دشمن باشيم، اظهار داشت: در حال حاضر حملات بدافزارها و ويروس ها که، ماهيت آنها پنهان بودن است، از طريق سامانه ها و فلش ها منتقل مي شوند و نياز است بيش از پيش در اين حوزه ها مراقبت هاي امنيتي صورت گيرد.  
هاديانفر درباره ورود ”ويروس استاکس نت" که بار ديگر دشمنان در تلاش بودند تا به سيستم هاي ايران ورود پيدا کنند، تصريح کرد: وجود و ورود ويروس ها از طريق دشمن به سيستم ها را نمي توان انکار کرد.
اين مقام مسئول ادامه داد: ذات ويروس ها پنهان و مخفي بودن آنها است اما با شناسايي اين بدافزارها، اقدامات لازم جهت مصون سازي، محدود سازي و تهيه آنتي ويروس ها صورت گرفته است.
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) با اشاره به اينکه حملات مستقيم دشمن حمله هکري است، اذعان داشت: حمله از طريق بدافزارها و ويروس ها به دليل ماهيت آنها مبني بر پنهان بودن،حمله غير مستقيم به سيستم ها محسوب مي شود.
هاديانفر در پايان خاطر نشان کرد: تاکنون گزارش خاصي مبني بر آسيب ويروس ها به سامانه ها و سيستم هاي ايران نداشته ايم./ف
برچسب ها: ویروس ، تولید ، انتظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.