سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

محرومیت‌های مزمن مناطق با تقویت بخش خصوصی جبران می‌شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ محرومیت‌های مزمنی که در برخی از مناطق مشاهده می‌شود تنها به تقویت بخش خصوصی و روی آوردن به تولیدات داخلی جبران می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه خلخال امروز در جلسه اعضای کمیسیون صنایع مجلس که در استان اردبیل تشکیل شد، افزود:‌ حمایت اعضای کمیسیون و وزارت صنعت، معدن و تجارت در پیشبرد تجارت بسیار مهم است که این امر باید در تمام شهرستان‌ها تسری یابد.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی با ایجاد اشتغال قادر به حل مشکل بیکاری جوانان است، گفت: اردبیل یک استان توسعه نیافته و کمتر برخوردار است که به نسبت پیشرفت‌های سایر مناطق پیشرفت آنچنانی را در آن شاهد نیستیم که انتظار داریم کمیسیون صنایع مجلس با توجه به این امر تلاش برای پیشرفت استان را در دستور کار قرار دهد.

جعفری بنه خلخال شهرستان‌های خلخال و کوثر را از جمله نمونه‌های محرومیت در اردبیل اعلام کرد و افزود: ما در شهرستان کوثر تنها سه واحد تولیدی و در خلخال نیز 15 واحد تولیدی داریم که در همه اینها 295 نفر در بخش صنایع مشغول به کار هستند و این واقعاً برای ما قابل قبول نیست.

وی بحث نقدینگی و سرمایه در گردش را مهمترین مشکل واحدهای صنعتی اعلام کرد و گفت: اغلب واحدهای تولیدی ما غیر‌فعال هستند که دلیل عقب‌ماندگی این واحدها و بازماندگی آنها از تولید نبود نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی استعدادهای شهرستان خلخال و کوثر در حوزه کشاورزی، گردشگری و منابع آبی را نیز یادآور شد و افزود:‌ علاوه بر خلخال، اردبیل نیز دارای چنین استعدادی است که ما با استفاده از ظرفیت‌های آبی می‌توانیم صاحب نیروگاه‌های بزرگ برق‌آبی در اردبیل باشیم که این مستلزم حمایت و ارائه راهکارهای توسعه‌ای از سوی اعضای کمیسیون صنایع و معادن است.

جعفری بنه خلخال در ادامه اظهار امیدواری کرد با ارائه راهکارهای گسترش روند اقتصادی در استان بتوان خدمات مطلوبی را به صنعتگران ارائه داد تا در امر تولید بیش از پیش موفق باشند./س  .

برچسب ها: اردبیل ، تقویت ، بخش ، خصوصی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.