سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش صندوق بين‌المللي پول از رشد اقتصادي و کاهش نرخ تورمِ ايران در سال 2013

صندوق بين المللي پول در گزارشي اعلام کرد: ايران سال آينده هم تورم را مهار مي کند هم به رشد اقتصادي مي رسد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛‌ در ادامه اين گزارش آمده است : پيش بيني مي شود رشد اقتصادي ايران در سال 2013 روند صعودي داشته و به 0.8 خواهد رسيد .

تحريم ها تاکنون نتوانسته نتيجه خسارت باري که مورد نظر کشورهاي غربي بوده در ايران ايجاد نمايد  اين تحريم ها در سال آينده ميلادي نيز نمي تواند تاثير چشمگيري بر روند رشد اقتصاد در اين کشور داشته باشد.

شواهد اقتصادي نشان ميدهد مردم ايران طي شش ماه آينده شاهد کاهش نرخ تورم خواهند بود.

در ادامه اين گزارش آمده است :‌ نرخ رشد ناخالص داخلي ايران که از سال 2011 تاکنون دو درصدرشد داشته،‌ در سال 2013 به 0.9 درصد خواهد رسيد .

اين ميزان در سال جاري 0.4 درصد رشد داشته و به رقم 0.8 درصد رسيده است . پيش بيني نرخ تورم که در سال 2012 ،‌ 25 درصد اعلام شده در سال 2013 به 21 کاهش خواهد يافت .

همچنين بر اساس اين گزارش ، نرخ مازاد بودجه دولتي ايران در پايان سال جاري 3.4 درصد خواهد بود . اين ميزان در سال آينده رشد 1.3 درصدي خواهد داشت .

گفتني است صندوق بين المللي پول در گزارش سالانه خود با اشاره به تحريم هاي غرب عليه ايران ، اظهار کرده است: غرب نتوانسته نتيجه مطلوب خود را از تحريم هاي خود در ايران دريافت کند . بعلاوه اين شرايط به تهران کمک کرده تا اقتصاد خودرا هم بومي کرده و هم آنرا تقويت نمايد .
برچسب ها: ایران ، صندوق ، پول ، رشد ، میلادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.