سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

همایش های ملی صادرات غیر نفتی جوهره تدوین استراتژی جامع در بخش توسعه صادرات

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت اگرمی خواهیم در توسعه صادرات موفق بوده و در بازارهاي جهاني سهم چشمگیری داشته باشيم بايد در ارتقاي كيفيت توليدات تلاش بيشتري نماییم همچنین بررسی وشناسایی صحیح بازار هدف در حفظ مزیت رقابتي صادرکننده ضروری است‌ .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی استفاده از فرصت‌ها و خلاقیت تولیدکننده را دو عامل مهم در ايجاد و دستيابي به مزيت رقابتي عنوان كرد .

وی گفت: برای رشد صادرات کشور از همه ظرفیت ها باید بهره گرفت و با وجود تمام محدودیت ها، کشور ما دارای امکانات خدادادی است که دشمنان نخواهند توانست، ایران را تسلیم خود سازند .

وی با بیان این که برای شروع یک فعالیت تولیدی باید مطالعات استراتژیک و همه‌جانبه‌ای از بازار هدف داشته باشیم، گفت: شناسایی بازار هدف ، همچنین مطالعه شرایط اقتصادی آن ، در حفظ مزیت رقابتی تولیدات و صادرکننده ضروری و تعیین کننده است.

عظمایی همچنین برگزاری همایش ملی صادرات را کمک به زمینه سازی برای تعامل هرچه بیشتر با اقتصادجهانی، تدوین استراتژی جامع در بخش توسعه صادرات و تسهیل فرایند جذب سرمایه گذاری خارجی دانست .

مرتضوی مدیر روابط عمومی سازمان نیز عنوان کرد مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان ، بعد از ظهر روز چهارشنبه 19 مهرماه در محل اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز برگزار خواهد شد

هر سال صادرکنندگان برگزیده توسط کارگروهی ازکارشناسان. و معاونتهای سازمانهای مربوطه انتخاب می شوند.

هدف از انتخاب صادرکنندگان برگزیده گسترش فرهنگ عمومی صادرات، تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ارتقاء فرهنگ تولید برای صادرات است .

صادرکنندگان نمونه از بخش های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات انتخاب می گردند.

مرتضوی افزود : آذربايجان‌شرقي جزو استان‌هاي برتردر زمينه صادرات و سرمایه گذاری های صنعتی – تجاری می باشد و امسال 20 بنگاه اقتصادی به عنوان صادر کننده برگزیده و 22 واحد اقتصادی به عنوان صادر کننده نمونه است/س

برچسب ها: همایش ، صادرات ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.