سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فیلم / خشم مردم یونان از ورود مرکل به آتن

در آستانه سفر صدر اعظم آلمان به يونان هزاران نفر عليه سفر او و سياستهاي رياضت اقتصادي دولت تظاهرات کردند.

به گزارش گروه چند رسانه ای باشگاه خبرنگاران، جمعيت تظاهرکننده در آتن پايتخت يونان با تجمع در برابر ساختمان پارلمان اين کشور پارچه نوشته بزرگي را با خود حمل مي کردند که روي آن خطاب به آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نوشته شده بود «آنگلا، داد نزن، چيزي توي يخچال نداريم تا از شما پذيرايي کنيم.» . هدف اين تظاهرات صدر اعظم آلمان است. خبر از ورود قريب الوقوع او به آتن بسياري از مردم يونان را خشمگين کرده است زير آنها آنگلا مرکل را عامل اصلي تدابير رياضتي دولت يونان مي دانند. آلمان شرط گذاشته بود که اگر يونان مي خواهد وام نجات مالي ادامه پيدا کند بايد تدابير رياضتي جديدي را اعمال کند اما اين مسئله به تنش در روابط دو کشور منجر شده است.
 ديدار ماه اوت نخست وزير يونان از آلمان بود که زمينه سفر مرکل را به يونان فراهم کرد. مرکل اغلب از روند کند اصلاحات در يونان انتقاد مي کند. اساسا آتن و برلين درگير جنگ لفظي هستند. البته اين بار آنگلا مرکل قصد دارد از دولت يونان به علت صرفه جويي در هزينه ها حمايت و به تقويت جايگاه اين کشور در اروپا کمک کند. براي نخست وزير يونان هم که به دنبال احياي اعتبار کشورش است، اين سفر اهميت زيادي دارد. اما مردم عادي يونان چندان از اين سفر خشنود نيستند.  پليس بخشهاي بزرگي از مرکز آتن را به روي عبور و مرور خودروها بسته است و اجازه نمي دهد در اين محدوده تظاهرات برگزار شود. در هر حال ديدگاهها درباره سفر مرکل متفاوت است.

اعتراضات به سياستهاي رياضتي دولت همچنان ادامه دارد و در برخي از نقاط شهر مستمري بگيران و بازنشستگان با پليس درگير شدند و پرچم اتحاديه اروپا را آتش زدند. مردم يونان هم اکنون بدترين بحران مالي خود را در تاريخ معاصر تجربه مي کنند و براي همين به دنبال مقصر مي گردند و صدراعظم آلمان معمولا همان کسي است که معترضان در يونان مسئول مي دانند.



برچسب ها: خشم ، یونان ، مرکل ، آلمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.