سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

هرمزگان پیشرو در طرح های مهر ماندگار

هرمزگان با 45 طرح از استانهای پیشرو در طرح های مهر ماندگار در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس رییس ستاد طرح های مهر ماندگار کشور گفت: برای طرح های مهر ماندگار در هرمزگان 16 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که بخشی از آن در طرح ها سرمایه گذاری شده است.

محرابیان افزود: تا پیش از این برای هرمزگان 42 طرح جزء طرح های مهر ماندگار در نظر گرفته شده بود که با توجه به ظرفیتهای این استان سه طرح توسعه بندر شهید حقانی ، بیمارستان بشاگرد و مرکز هوانوردی بندرعباس به طرح های مهر ماندگار این استان افزوده شد.

وی تصریح کرد: در کشور 905 طرح مهر ماندگار با 168 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری مشخص شده استکه تا پایان دولت به بهره برداری می رسد.

رییس ستاد طرح های مهر ماندگار کشور گفت: بخشی از منابع مالی طرح ها از محل اعتبارات عمومی و اعتبارات تملک دارایی ، بخشی در قالب اوراق مشارکت و بخشی از محل فروش سهام شرکتها تامین می شود.

محرابیان در رابطه با طرح های مهم مهر ماندگار در هرمزگان افزود: توسعه بندر شهید رجایی و رسیدن به ظرفیت شش میلیون کانتینر در سال و بندرگاه نخل ناخدا بندرعباس برای توسعه حمل و نقل دریایی از طرح های مهم بندرگاهی هرمزگان است.

وی تصریح کرد: پل خلیج فارس با بیش از دو هزار متر طول از طرح های منحصر به فرد و شاهکار مهندسی است که از شش قطعه بتونی با وزن هر قطعه 16 هزار تن ساخته می شود.

رییس ستاد طرح های مهر ماندگار کشور گفت: کار ساخت قطعات بتونی پل در ساحل آغاز شده است که پس از تکمیل در محل اجرا نصب می شود.

محرابیان افزود: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز و توسعه پالایشگاه بندرعباس برای تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین از طرح های مهم پالایشگاهی است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.