سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

دو ساختاره شدن جامعه یکی از علل افزایش درخواست طلاق

یکی از علل افزایش درخواست طلاق در جامعه دوساختاره شدن جامعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک مشاور خانواده با اشاره به اصطلاح دوساختاره شدن جامعه،گفت:دوساختی شدن جامعه بدین گونه اتفاق میافتد که در طرزتفکرزنان و مردان تفاوت ایجاد شده به نحوی که بعضی ازمردان در گذشته فکرمی‌کنند و زن را مطیع و فرمانبردار میخواهند.

جعفری‌سنبلآبادی افزود:زمانی که زن درذهن یک مرد مطیع کامل است فکر کردن به نفع مردان بوده است و نمیخواهد که این امتیاز را از دست بدهد واین در حالی است که زنان می‌گویند در قرن 21 هستیم و زن و مرد تفاوت چندانی ندارند.

وی با بیان اینکه از نظراقتصادی گرانی و تورم با افزایش هزینه‌های زندگی همراه خواهد بود، یادآور شد: زمانی که گرانی در جامعه موج میزند فشار مضاعفی را بر خانواده وارد میکند و در برخی موارد منجر به سست شدن بنیان خانواده و طلاق زوجین می‌شود.

این مشاوربا اشاره به اینکه باید نسبت به مشکلات اقتصادی حساب شده عمل کنیم، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی دقیقاً نقش تیر خلاص را بازی میکند و نتیجه آن، این است که رابطه بین دو نفر به کلی متلاشی شود و از رابطه مثبت و آرامش بخش زندگی چیزی باقی نخواهد گذاشت.

جعفری‌سنبل‌آبادی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی جامعه باید زنان و مردان با رفتارهای متقابل یکدیگر آشنا شوند،خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مهارت زندگی برای کاهش آسیب‌ها بسیار موثر است./س

برچسب ها: دو ، ساختاره ، جامعه ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.