سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعار مردم يونان در اعتراض به سفر مرکل ؛‌

"دختر هيتلر از يونان خارج شو "+ تصاوير

هزاران تن از يوناني‌ها با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی "از کشور ما برو بیرون" و "دختر هیتلر از یونان خارج شو" اعتراض خود را به سفر مرکل به يونان نشان دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، گروه هايي از تظاهرکنندگان امروز در اعتراض به سفر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در حمايت از دولت يونان ، تجمع خود را  در ميدان سينتاگما واقع در مرکز آتن آغاز کردند .برخي از شرکت کنندگان در اين تجمع پارچه نوشته هاي را که در آن علامت صليب شکسته  به چشم مي خورد در اعتراض به اين ديدار با خود حمل مي کردند.
درحالي که ديدار صدر اعظم آلمان به عنوان پيامي در حمايت از دولت ائتلافي يونان تفسير مي شود، بر روي پارچه نوشته هايي که بر فراز ساختمان هاي مشرف بر اين ميدان نصب شده بود شعارهايي به شدت مخالف با مرکل به چشم مي خورد.
بر روي اين پارچه نوشته ها نوشته شده بود:" ما به مرکل خوشامد نمي گوييم" ،"امپرياليست ها بايد اخراج شوند" يا "ما رايش چهارم هستيم"
اين ميدان در سال هاي اخير به مکان تجمع معترضان عليه راستگرايان ملي گرا و افراطي تبديل شده است .
حتي مردي پارچه نوشته اي با خود حمل مي کرد که بر روي آن تصاويري از مرکل و سه نخست وزير يونان را که از سال دوهزار وده ،يعني سال آغاز بحران بدهي به قدرت رسيده اند  نشان مي داد که بر روي علامت هاي صليب شکسته ، سوار شده بودند.
بخش اعظم تظاهرکنندگان قرار است در بخش پايين ميدان  در برابر ساختمان وزارت دارايي به درخواست دو اتحاديه بزرگ صنفي اين کشور يعني اتحاديه هاي «جي اس اي اي» و« اددي» تجمع کنند.
در چند متر دورتر نيز تجمعي به درخواست حزب سيريزا که از احزاب چپ افراطي است در اعتراض به سفر صدر اعظم آلمان ،برگزار خواهد شد."الکسيس تسيپراس" رئيس اين حزب قرار است در کنار نمايندگاني از حزب چپ افراطي آلمان يعني حزب "دي لينکه" سخنراني کند.هيئتي از حزب چپ افراطي آلمان در تجمعي که محور اصلي آن محکوم کردن نسخه هاي ليبرال صدر اعظم آلمان است شرکت خواهد کرد.مرکل قرار است حدود ساعت يازده و پانزده دقيقه به وقت گرينويچ ، با آنتونيس ساماراس نخست وزير يونان گفتگو کند.



برچسب ها: بین الملل ، یونان ، مرکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.