سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کارت شناسایی هوشمند در آینده برای احراز هویت کافیست

مدیر کل اداره ثبت احوال استان اصفهان از آغاز صدور کارت شناسایی هوشمند در پایان نیمه آبان ماه در کشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان علیپورمدیر کل اداره ثبت احوال استان اصفهان در نشست خبری این اداره به مزیت های کارت شناسایی هوشمند اشاره کرد و گفت : شهروند الکترونیک به وسیله کارت هوشمند به دولت الکترونیک معرفی خواهد شد .این کارت شامل اطلاعات هویتی شامل عکس، نشانی مشخصات همسر و فرزند ، امضای الکترونیک و موارد دیگر می باشد . در دولت الکترونیک سایر خدمات به وسیله کارت هوشمند انجام خواهد شد .

وی یکی از بارز ترین پیشرفت های اداره ثبت احوال استان اصفهان را رشد ثبت وقایع حیاتی دانست و افزود : در شش ماهه اول سال 91 ،73/95 درصد آمار ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده که 5/2 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است .

مدیر کل اداره ثبت احوال از ارائه خدمات الکترونیک خبر داد و اشاره کرد :صدور شناسنامه مکانیزه از آذر ماه سال گذشته شروع شده . صدور شناسنامه دست نویس متوقف شده است .شناسنامه های مکانیزه به لحاظ کیفیت چاپ و ملاحظات تولید مستحکم تر و مطمئن تر است .

وی افزود : 6 ماهه اول امسال 70 هزار جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده که بنا بر تأمین امکانات برای همه این شناسنامه صادر خواهد شد .

همچنین علی پور از راه اندازی آرشیو الکترونیک اسناد هویتی خبر داد و گفت : در دولت الکترونیک اطلاعات هویتی افراد در یک فضای مجازی امن در اختیار همه ادارت ثبت احوال کشور قرار می گیرد .

اسناد کاغذی و فیزیکی را به صورت یک تصویر الکترونیکی ذخیره و تحت یک شبکه مورد استفاده ادارت ثبت احوال قرار می دهند در این راستا مراجعات فرد به ادارات کاهش می یابد .

وی افزود : بالغ بر 40 درصد اسناد هویتی مردم اصفهان از چند شهر کوهپایه ، لنجان ، کاشان ، اصفهان ، شاهین شهر ، فلاورجان و جرقویه روی پایگاه بارگذاری شده و امکان استفاده فراهم شده است ./س

برچسب ها: اصفهان ، کارت ، شناسایی ، هوشمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.