سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

مهار خشكسالی در زنجان، با برنامه ریزی های صورت گرفته

برای مهار حادثه خشكسالی در استان زنجان ، برنامه ریزی های مناسبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،معاون عمرانی استاندار زنجان خشكسالی را یكی از بلایای طبیعی حادث در این استان دانست و گفت: راهكار مقابله با خشكسالی اعمال مدیریت نظارتی و جدی در بهره برداری از چاه های آب زیر زمینی است.

كریمی افزود: در حال حاضر برنامه جلوگیری برداشت از چاه های غیر مجاز و واقع شده در مناطق ممنوعه با شدت و جدیت پیگیری می شود.

وی برداشت بی رویه آب طی سالهای اخیر را موجب كاهش سطح آبهای زیرزمینی در این استان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر مسئولان این استان با احداث سدها و بندها در تلاش برای تامین 95 درصد آب مورد نیاز این استان هستند، تا به این طریق از برداشت از منابع زیر زمینی جلوگیری كنند.

معاون عمرانی استاندار زنجان بر لزوم توسعه عملیات آبخیزداری در سطح این استان تاكید و اظهار كرد: طی امسال نیز اعتبارات قابل توجهی از منابع مدیریت بحران برای اجرای این برنامه تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استاندار زنجان، تجهیز چاه های آب به برق را، راهكار مناسبی برای كنترل میزان برداشت از منابع زیر زمینی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شركت آب منطقه ای با جدیت برنامه برقدار كردن چاه ها و شناسایی چاه های غیر مجاز را در دست پیگیری و اجرا دارد./س
برچسب ها: مهار ، خشک ، سالی ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.