سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/ تا پایان دولت دهم:

بهره برداری از 905 طرح مهر ماندگار در کشور

905 طرح مهر ماندگار در کشور برای بهره برداری تا پایان دولت دهم مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس رئیس ستاد طرح های مهر ماندگار کشور گفت: برای راه اندازی این طرح ها 168 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
محرابیان افزود: بخشی از منابع مالی طرح ها از محل اعتبارات عمومی و اعتبارات تملک دارایی ، بخشی در قالب اوراق مشارکت و بخشی از محل فروش سهام شرکتها تامین می شود.
وی با اشاره به طرح های مهر ماندگار در هرمزگان گفت: این استان با 45 طرح از استان های پیشرو در طرح های مهر ماندگار در کشور است.
رئیس ستاد طرح های مهر ماندگار کشور گفت: برای این طرح ها در هرمزگان 16 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که بخشی از آن در طرح ها سرمایه گذاری شده است.
محرابیان افزود: 42 طرح برای طرح های مهر ماندگار هرمزگان در نظر گرفته شده بود که با توجه به ظرفیت های این استان سه طرح توسعه بندر شهید حقانی ، بیمارستان بشاگرد و مرکز هوانوردی بندرعباس به طرح های مهر ماندگار این استان افزوده شد.
وی در زمینه طرح های مهم مهر ماندگار در هرمزگان تصریح کرد: توسعه بندر شهید رجایی و رسیدن به ظرفیت شش میلیون کانتینر در سال و بندرگاه نخل ناخدا بندرعباس برای توسعه حمل و نقل دریایی از طرح های مهم بندرگاهی هرمزگان است.
رئیس ستاد طرح های مهر ماندگار کشور گفت: پل خلیج فارس با بیش از دو هزار متر طول از طرح های منحصر به فرد و شاهکار مهندسی است که از 6 قطعه بتونی با وزن هر قطعه 16 هزار تن ساخته می شود.
محرابیان افزود: ساخت قطعات بتونی پل در ساحل آغاز شد که پس از تکمیل در محل اجرا نصب می شود.
وی تصریح کرد: ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز و توسعه پالایشگاه بندرعباس برای تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین از طرح های مهم پالایشگاهی است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.