سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

عرشه پل خلیج فارس آماده ترخیص از گمرک

قطعات فلزی عرشه پل خلیج فارس در گمرک قشم آماده ترخیص است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عرشه پل خلیج فارس از نوع فلزی ـ بتنی و سیستم سازه آن از نوع ترکه ای است.

اسفندیار حیدری پور افزود: ساخت این پل به طول 2 هزار و 200 متر از مصوبات سفر دوم و سوم هیئت دولت به هرمزگان است و اجرای این طرح در اسفند 89 با حضور رئیس جمهور شروع شد .

وی تصریح کرد: تا 10 روز آینده ساخت پایه های اصلی پل به طول 17متر آغاز می شود و ساخت آن تا 4 ماه دیگر به پایان میرسد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اجرای ساخت پل خیلج فارس اکنون در مرحله ساخت دیوار ه های بتونی و سیمانی حوضچه خشک قرار دارد .

ساخت حوضچه خشک از 3 ماه قبل آغاز شده است.

حیدری پور افزود: خاکریزی ، ساخت دهنه پل به طول30 و 60 متری در محل کم عمق آب ، شمع کوبی زیر پایه ها و سنگریزی پایه ها، ساخت حوضچه خشک ، ساخت پایه در حوضچه ، آبگیری حوضچه و انتقال به محل نصب پایه ها و نصب عرشه از مهمترین مراحل ساخت این پل است .

وی تصریح کرد: مدت ساخت پل خیلج فارس یکساله تعیین شده است که تاکنون 2 ماه از برنامه جلو هستم .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در ساخت پل بزرگ خلیج فارس 70 درصد از قطعات آن از تولیدات داخل کشور استفاده می شود .

حیدری پور افزود: دولت سهم 15 درصدی از هزینه 650 میلیون یورویی ساخت این پل را پرداخت کرده است و بقیه هزینه ساخت به صورت فاینانس با مشارکت بخش خصوصی تأمین می شود .

وی تصریح کرد: پل خلیج فارس با دو باند رفت و برگشت خودرو، مسیر پیاده رو و یک باند ریلی 40 متر عرض و دو و نیم کیلومتر طول دارد .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ساخت پل خلیج فارس جزیره قشم از بندرلافت به بندرپل درنزدیکی بندرعباس به شاهراه اصلی در مسیر رهگذار شمال – جنوب متصل می شود

حیدری پور افزود: افزایش توان صادرات کالا،استفاده بیشتر از اسکله کاوه قشم با قابلیت پهلوگیری کشتی های بزرگ ، توسعه اقتصادی و افزایش درآمد، ایجاد اشتغال بیشتر در جزیره و انقلاب در صنعت گردشگری جنوب کشور از مزایای اجرای طرح ساخت پل بزرگ خلیج فارس است ./س

برچسب ها: ترخیص ، پل ، خلیج فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.