سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علي دباغ با تکذيب بازگشت مجدد نيروهاي آمريکايي؛‌

عراق ديگر به هيچ وجه از نيروهاي آمريکايي استقبال نخواهد کرد

سخنگوي رسمي دولت عراق خبر بازگشت نيروهاي آمريکايي به کشورش را بي اساس خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه خبري البشير، "علي دباغ" در پاسخ به سئوالي درباره محتواي گزارشي که مدتي پيش نشريه نيشن  و روزنامه نيويورک تايمز آمريکا منتشر کرده  و در آن از ورود مجدد نيروهاي ويژه آمريکا به عراق خبر داده بودند، گفت:‌« اين خبر نادرست است».
دباغ که به همراه نخست وزير عراق در روسيه به سر مي برد، افزود:‌« عراق ديگر به هيچ وجه از نيروهاي آمريکايي استقبال نخواهد کرد».
وي افزود:‌« پس از عقب نشيني نيروهاي آمريکايي هر گونه حضور مجدد اين نيروها در عراق نيازمند آن است که اين حضور هم در آمريکا و هم در عراق توجيه قانوني داشته باشد در صورتي که بغداد از واشنگتن درخواست نيرو نکرده و حتي هفته گذشته دولت از پارلمان خواسته است وجود پايگاه هاي خارجي از جمله آمريکايي را در عراق يا ملغي کند يا آنکه اجازه ندهد فعاليت اين پايگاه ها در کشور دوباره تمديد نشود».
 دباغ هدف از  انتشار چنين اخباري را به اهميت عراق ارتباط داد و گفت:‌« اين خبرها نشان از اهميت عراق در معادلات منطقه اي و جهاني دارد و برخي از روزنامه ها و نشريات با دامن زدن به چنين اخباري درباره عراق در پي جلب نظر خوانندگانشان هستند در صورتي که حضور نيروهاي آمريکايي در عراق از جمله مسائلي است که اگر اتفاق بيفتد نمي توان آن را از چشم رسانه ها دور نگه داشت».
برچسب ها: بین الملل ، عراق ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.