سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن صرع ایران:

بیماران مصروع با هزینه سرسام آور درمان بیماری مواجهند

بیماری صرع یکی از شایعترین بیماری های مغز و اعصاب است که بیماران مبتلا به آن علاوه بر خود بیماری با هزینه های سرسام آور تهیه دارو روبرو هستند.

دکتر قره گوزلو، رئیس انجمن صرع ایران در این خصوص به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری صرع یکی از شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب است که درمان اصلی این بیماری مصرف داروست.

وی افزود: طبق آمارهای علمی در مناطق مختلف ایران حدود 600 تا 800 هزار نفر مبتلا به صرع هستند که درصد آن درخانمها و آقایان یکسال است و از این جمعیت 5 هزار نفر عضو انجمن بیماران مصروع ایران هستند.

قره گوزلو اشاره کرد: از مهمترین اقداماتی که در انجمن صرع صورت می گیرد آموزشهای مداوم به مبتلایان صرع و خانواده های آنهاست و علاوه بر آن برگزاری سمینارها و جلسات یکروزه، جلسات آموزشی روحی- روانی و چاپ کتاب ها و نشریات مرتبط با این بیماری است.

رئیس انجمن صرع ایران درخصوص مشکلات بیماران مصروع تصریح کرد: با وجود قول مساعد مسئولین بیمه مهمترین مشکل بیماران مصروع درحال حاضر تهیه دارو و هزینه بالای درمان این بیماری است چرا که تعداد کمی از داروهای این بیماری تحت پوشش بیمه است و افراد مبتلا که باید در طول روز بیش از 4 قرص مصرف کنند با مشکلات مالی برای تهیه این قرصها و داروها روبرو هستند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: از میان تمامی بیماران مبتلا به صرع در کشور ما 80 درصد از آنها قابل درمانند و 20 درصد از این افراد متاسفانه به درمان پاسخ نمی دهند./ح
برچسب ها: صرع ، مغز ، اعصاب ، هزینه درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.