سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

کردستان از نظر توسعه‌یافتگی در بخش معدن در رتبه 12 کشوری قرار دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از بررسی موانع و مشکلات بخش صنعت و معدن استان خبر داد و گفت: کردستان از نظر توسعه‌یافتگی در بخش معدن در رتبه 12 کشوری قرار دارد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، شاه‌غیبی گفت: با تلاش مجموعه نظام در سال‌های اخیر استان کردستان پله‌های ترقی را طی کرده و با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و در دست ساخت آینده‌ای روشن برای استان متصور است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: استان کردستان با دارا بودن 28 هزار مترمربع میزان 7.1 دهم درصد مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد و از نظر توسعه‌یافتگی در بخش معدن در رتبه 12 کشوری قرار دارد.
وی به نوع قابلیت‌های استان کردستان از جمله امکان صادرات به کشور عراق، وجود تاسیسات زیربنایی، مواد اولیه صنایع تبدیلی کشاورزی و دامی، ذخایر معدنی مانند سنگ‌های ساختمانی و معادن و در دست احداث بودن چند طرح بزرگ صنعتی، وجود خطوط انتقال گاز و برق، ظرفیت‌های بسیار بالای آب‌های سطحی و زیرزمینی، سه اقلیم متفاوت در مناطق مختلف استان شاره کرد.
شاه غیبی افزود: حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان کردستان و سرکشی از واحدهای صنعتی و معدنی و همچنین پیگیری جدی وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نشان از توجه ویژه مجموعه نظام برای توسعه و آبادانی استان دارد./ب

برچسب ها: رتبه ، ذخایر ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.