سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تبريک‌هاي جهاني براي پيروزي چاوز

روساي جمهور و مقامات بسياري کشورها از جمله فرانسه ،‌هائيتي ،‌آمريکا و سوريه انتخاب هوگو چاوز را براي دوره اي ديگري از رياست جمهوري ونزوئلا تبريک گفتند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا، رئيس جمهور روسيه پيروزي هوگو چاوز در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا را تبريک گفت.
همچنين فرانسوا اولاند، رئيس جمهور سوسياليست فرانسه پيروزي مجدد هوگو چاوز را در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا تبريک گفت.
بر اساس بيانيه اي که روز دوشنبه کاخ اليزه منتشر کرد، فرانسوا اولاند انتخاب دوباره هوگو رافائل چاوز فرياس را به عنوان رئيس جمهور ونزوئلا تبريک گفت و از طرف خود و ملت فرانسه موفقيت چاوز را در اداره امور ونزوئلا آرزو کرد.
در بيانيه رياست جمهوري فرانسه آمده است فرانسه از برگزاري مناسب انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا خرسند است زيرا در اين انتخابات مردم ونزوئلا توانستند در آزادي کامل رئيس جمهور خود را انتخاب کنند.
رئيس جمهور فرانسه در اين بيانيه تصريح کرد پاريس اميدوار است بتواند گفتگوها، همکاريها و تبادلات اقتصادي خود را با ونزوئلا توسعه بخشد چرا که ونزوئلا از شرکاي مهم فرانسه در منطقه آمريکاي لاتين است و از گذشته هاي دور با اين کشور روابطه دوستانه اي داشته است.
"ميشل مارتلي" رييس جمهور هائيتي نيز روز دوشنبه پيروزي مجدد هوگو چاوز را در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا تبريک گفت و آن را فرصتي براي تقويت همکاري هاي دو جانبه دانست.
در بيانيه دفتر رياست جمهوري هائيتي آمده است: مارتلي پيروزي رييس جمهور منتخب در ونزوئلا را تبريک گفت و بار ديگر بر تعهد خود نسبت به حفظ و ارتقاء روابط دوستانه که در تاريخ دو کشور وجود داشته است، تا کيد کرد.
همچنين نخست وزير هائيتي نيز به نوبه خود اعلام کرد پيروزي مجدد چاوز در انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا، تضميني براي تقويت روابط سازنده موجود ميان دو کشور است.
علاوه بر اين کاخ سفيد روز دوشنبه انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا را که منجر به ابقاي هوگو چاوز شد، به مردم اين کشور تبريک گفت اما بر اختلاف نظرهاي آمريکا با رئيس جمهور اين کشور تاکيد کرد.
جي کارني سخنگوي کاخ سفيد به خبرنگاران گفت :« ما با هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا، اختلافاتي داريم اما انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا را به مردم اين کشور تبريک مي گوييم.» سخنگوي باراک اوباما روند انتخاباتي ونزوئلا را آرام توصيف کرد.

اين چهارمين مرتبه است که چاوز در مبارزات انتخابات رياست جمهوري  ونزوئلا پيروز مي شود.
پايگاه اينترنتي ريانوستي نوشت: چاوز پنجاه و هشت ساله با کسب پنجاه و چهار مميز شش دهم درصد آرا، توانست هنريک کاپريلس رقيب سرسخت خود را شکست دهد.رئيس جمهور سوسياليست اين کشور آمريکاي لاتين براي يکدوره شش ساله ديگر ونزوئلا را رهبري مي کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.