سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد تند لاوروف از تحريمها بر ضد ايران و تأکيد بر ادامه گفتگوهاي 1+5

وزير امور خارجه روسيه اعلام کرد اتحاديه اروپا در مجازاتها برضد سوريه و ايران از امريکا تبعيت مي کند و اين اقدام با اصل مشارکت و همکاري ميان روسيه و اتحاديه اروپا مغايرت دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سانا، وزير امور خارجه روسيه با تاکيد بر اهميت ادامه گفتگوها براي حل اختلافات ميان ايران و گروه 5+1 گفت: اعمال تحريم هاي يکجانبه آمريکا و اتحاديه اروپا بر خلاف فضاي همکاري است.
لاوروف در ديدار نمايندگان اتحاديه شرکت هاي سرمايه گذاري اروپايي در مسکو در پاسخ به پرسشي درباره اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران افزود:  با اتحاديه اروپا در چارچوب مذاکرات گروه 5+1 و ايران همکاري داريم.
وزير امور خارجه روسيه ادامه داد : در قطعنامه اخير در شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي بر اهميت ادامه مذاکرات و حل همه سوالات مرتبط با برنامه هسته اي ايران از طريق سياسي و ديپلماتيک تاکيد شده است.
لاوروف افزود: در سند مذکور همچنان بر لزوم برقراري تماس ميان ايران و مسئولان آژانس بين المللي انرژي اتمي تاکيد شده است .
وي تصريح کرد : درباره اين موضوع 14 اکتبر در لوکزامبورگ با همکاران خود ( 5+1 ) گفتگو خواهيم کرد.
وزير امور خارجه روسيه با انتقاد از اعمال تحريم هاي يکجانبه عليه ايران از طرف آمريکا و اتحاديه اروپا گفت: مواردي را که روسيه و چين در چارچوب شوراي امنيت مخالفت کردند آنها به صورت يکجانبه عليه ايران اعمال کردند .
لاوروف از اين روش آمريکا و اتحاديه اروپا انتقاد کرد و افزود: اينگونه اقدامات آنها بر خلاف همکاري در فضاي ديپلماتيک است.
وي گفت : اگر ما موضوعي را به صورت مشترک هماهنگ مي کنيم همه طرف ها بايد به آن پايبند باشند و در موضع گيري هاي جهاني نبايد تبصره اي زياد يا کم شود .
وزير امور خارجه روسيه  خلاطرنشان کرد : با ادامه اين رفتار طرف هاي 5+1 درباره چه مسايلي به طور چند جانبه گفتگو کنيم .
لاوروف همچنين درباره تحريم هاي يکجانبه عليه سوريه نيز گفت : تحريم هاي عليه سوريه نيز مانند موضوع فوق الذکر است .
وزير امور خارجه روسيه گفت : اتحاديه اوپا ، آمريکا و تعدادي از کشورهاي عربي زمانيکه تحريم هاي يکجانبه عليه سوريه را تصويب کردند مشورت و رايزني با ما نکردند .
لاوروف با انتقاد از رفتار محور غربي عربي عليه سوريه گفت : آنها بدون آگاهي و اطلاع ما تحريم يکجانبه عليه سوريه اعمال مي کنند و سپس از ما مي خواهند در شوراي امنيت با همکاري آنها کاري انجام دهيم .
وزير امور خارجه روسيه گفت : ما پاسخ مي دهيم که چنين بحران هاي جدي بايد بر اساس مواضع گروهي حل شود اما نخستين واکنش همکاران غربي کاملا يکجانبه بود .
وي تصريح کرد : درباره مسايل سوريه هم 14 اکتبر در لوکزامبورگ مذاکره خواهيم کرد .
"آناتولي سرديکوف" وزير دفاع روسيه نيز درباره پيامدهاي خطرناک دخالتهاي خارجي در سوريه هشدار داد و گفت هر گونه دخالت در امور سوريه فاجعه بار خواهد بود.

"سرديکوف" در جريان گفتگو با توماس "دي مايرز" همتاي آلماني خود اعلام کرد آنچه براي روسيه نگران کننده است تلاش براي بين المللي ساختن بحران سوريه و کشاندن آن به ديگر کشورهاست.

وي تاکيد کرد روسيه بر لزوم حل بحران سوريه بدست مردم اين کشور تاکيد دارد.

سرديکوف همچنين بر نگراني طرف روسي از موضوع استقرار سکوهاي سيستم سپر موشکي امريکا در اروپا تاکيد کرد. 

برچسب ها: لاوروف ، سوریه ، ایران ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.