سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

راه اندازی موزه صنايع دستي آذربايجان شرقي

مديركل حوزه رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور از راه اندازي موزه صنايع دستي آذربايجان شرقي در آينده اي نزديك خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمدپور در آيين تجليل از هنرمندان صنايع دستي استان در تبريز، افزود: ساختمان اين موزه خريداري شده و هم اكنون در آستانه تجهيز و راه اندازي قرار دارد.

وي تقويت جدي حوزه صنايع دستي استان ها را رويكرد مهم و مدنظر تمام مديران سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در كشور و استان ها عنوان كرد و گفت: اختصاص بيشتر از نصف رشته هاي مصوب مشاغل خانگي به رشته هاي صنايع دستي نشان از اهميت اين صنايع در كشور دارد.

محمدپور با اشاره به اهتمام جدي دولت هاي نهم و دهم براي حمايت از هنرمندان صنايع دستي، بر رفع موانع اين حوزه تاكيد كرد و گفت: تعهدات سازمان در امسال ، صادرات صنايع دستي به ارزش بيش از يك و نيم ميليارد دلار، يعني سه برابر حجم صادرات سال گذشته است.

مدير موزه ملي ايران فاخرترين آثار فرهنگي و تمدني يك كشور را صنايع دستي آن کشور خواند و گفت: امروزه هر كشوري مي خواهد در سطح بين المللي افتخار و مباهاتي كند، صنايع دستي و آثار تمدني خود را به رخ جهانيان مي كشد.

محمدپور با بيان اينكه صنايع دستي تنها اشيايي كاربردي نيستند بلكه مصداق و ميزاني از فرهنگ و تمدن انسان ها به شمار مي روند، يادآور شد: موزه ملي كشور به عنوان محل نمايش شاخص ترين و نخبه ترين آثار، بيش از يك ميليون شي كشف شده طي ده ها سال حفاري و كاوش در نقاط مختلف ايران را در خود دارد، كه بخش عمده اي از آنها را آثار صنايع دستي تشكيل مي دهد.

وي با بيان اينكه در آثار صنايع دستي هنرمندان ايراني عشق، روح و زندگي جريان دارد، تاكيد كرد: بنيان هويتي ما در دست هنرمندان صنايع دستي كشورمان قرار دارد.

محمدپور همچنين با اشاره به فعاليت خلاقانه هزاران هنرمند صنايع دستي در آذربايجان شرقي، تجليل از اين هنرمندان را كاري شايسته و در خور تقدير دانست و خاطرنشان كرد: ارتباط مديران با هنرمندان صنايع دستي بايد هميشه برقرار و در تداوم باشد.

يادآور مي شود، آيين تجليل از 9 هنرمند رشته هاي مختلف صنايع دستي استان با حضور مشاور عالي و مديركل حوزه رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي و جمعي از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع دستی استان در تبريز برگزار شد./ب

 

برچسب ها: راه اندازی ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.