سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اختصاص 6 ميليارد ريال اعتبار براي آموزش رايگان صنايع دستي در آذربايجان شرقي

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي خبر داد: امسال اعتباري بالغ بر شش ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي و استاني براي آموزش رايگان علاقه مندان به رشته هاي صنايع دستي در آذربايجان شرقي اختصاص يافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: آموزشگاه هاي منتخب استان، در 35 رشته صنايع دستي علاقه مندان را به صورت رايگان آموزش خواهند داد.

وي با اشاره به ارزيابي رشته هاي پرطرفدار صنايع دستي در شهرستان هاي مختلف، تشريح كرد: امسال براي آموزش صنايع دستي به 5 هزار علاقه مند در استان از محل اين اعتبارات پيش بيني هاي لازم صورت گرفته است.

محمدي همچنين از پيگيري راه اندازي بازارچه هاي دائمي صنايع دستي خبر داد و گفت: با پشتيباني معاونت صنايع دستي كشور، به زودي شهرك و نمايشگاه دائمي صنايع دستي در برخي از شهرستان هاي استان نظير تبريز، اسكو، مراغه و جلفا راه اندازي خواهد شد.

رئيس شوراي فني صنايع دستي استان توسعه صنايع دستي و آموزش رشته هاي متنوع آن را يكي از اصلي ترين برنامه هاي اين سازمان عنوان كرد و گفت: علاوه بر رشته هاي بومي، زمينه آموزش و اشتغال رشته هاي غير بومي پر طرفدار از ساير استان ها را در آذربايجان شرقي فراهم آورده ايم.

محمدي با اشاره به اثرگذاري وام ها و تسهيلات بانكي مشاغل خانگي در رونق رشته هاي مختلف صنايع دستي يادآور شد: سال گذشته بيش از 120 مليارد ريال تسهيلات از محل مشاغل خانگي در استان اعطا شد كه تاثير آن را مي توان از اشتغال زايي دو هزار نفري مرتبط با صنايع دستي از مجموع دو هزار و 700 شغل ايجاد شده در استان در سال گذشته مشاهده كرد.

وي نقش صنايع دستي را در ايجاد اشتغال پايدار در استان بسيار موثر دانست و گفت: نقره كاري يكي از رشته هاي موفق صنايع دستي در آذربايجان شرقي است كه آموزش آن طي چند سال اخير با اقبال عمومي روبرو شده و توانسته 6 هزار نفر را شاغل كند.

اين مقام مسئول، نقره كاري را تنها يكي از 65 رشته صنايع دستي فعال آذربايجان شرقي خواند و گفت: حكاكي روي نقره، قلم زني، جواهرآلات سنتي و ديگر رشته هاي مرتبط با نقره كاري در استان طي چند سال اخير به خوبي توانسته جايگاه خود را در توليدات و فروش داخلي و صادرات عمده باز كند، به طوري كه اكنون فروشگاه هاي بسياري در تبريز و شهرستان ها به عرضه محصولات هنري نقره مي پردازند/س

 

برچسب ها: اختصاص ، اعتبار ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.