سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین نظرسنجیها:

اوباما دو درصد از رامنی عقب افتاد

نتایج نظرسنجی جدیدی که امروز دوشنبه در آمریکا منتشر شد حاکی از آن است که پس از اولین مناظره تلویزیونی میان باراک اوباما و میت رامنی، رئیس جمهور فعلی برتری اش بر رقیب جمهوریخواه را از دست داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این نظرسنجی که توسط موسسه گالوپ انجام شده هیچ آمار و ارقامی را درباره نتایج احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا که ششم نوامبر برگزار خواهد شد، ارائه نکرده است. اما پس از مناظره ای که چهارشنبه گذشته میان باراک اوباما و میت رامنی برگزار شد، نتایج نظرسنجی نشان می دهد که عملکرد رئیس جمهور کنونی آمریکا در این نظرسنجی چندان موفق نبوده و افکار عمومی آمریکا را راضی نکرده است.

باراک اوباما و میت رامنی قرار است تا بیست و دوم اکتبر دو بار دیگر مناظره برگزار کنند. در اولین مناظره آنها که چهارشنبه هفته پیش برگزار شد، اوباما نتوانست از موضع قدرت وارد بحث شود اما برعکس رقیب وی، میت رامنی روحیه مبارزه جویی خود را به خوبی نشان داد.

بر اساس نتایج نظرسنجی که موسسه افکارسنجی گالوپ انجام داد و روز دوشنبه منتشر شد، باراک اوباما و میت رامنی هر کدام چهل و هفت درصد آرا را کسب می کنند این در حالی است که پیش از مناظره روز چهارشنبه، باراک اوباما برتری چهار تا شش امتیازی بر رقیب جمهوری خواه خود داشت. نتایج یک نظرسنجی دیگر که موسسه گالوپ انجام داده حاکی از آن است که هفتاد و دو درصد از شهروندان آمریکایی معتقدند میت رامنی در اولین مناظره خود با باراک اوباما پیروز شده است.

 عملکرد برتر میت رامنی در نخستین مناظره انتخاباتی خود با باراک اوباما در دنور واقع در ایالت کلرادو، این فرصت را برای وی فراهم کرده است تا در نظرسنجی ها فاصله خود را با اوباما از بین ببرد. باراک اوباما ضمن اذعان به عملکرد ضعیف و کمرنگ خود در نخستین مناظره انتخاباتی اش با میت رامنی، به طرفداران خود اطمینان داد که شرایط در انتخابات ششم نوامبر متفاوت خواهد بود.

 وی تاکید کرد: در مبارزات انتخاباتی 2008 نیز با لحظات دشواری رو به رو شده بود اما در نهایت پیروز شد. اوباما که خطاب به حدود شش هزار طرفدار خود سخن می گفت،‌خاطر نشان کرد: چهار سال پیش هم با وجود اشتباهاتی که داشت، توانست در انتخابات پیروز شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.