سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ با اعطای مجوز احداث مرکز رشد به فیروزکوه؛

ایجاد مرکز رشد علمی و فناوری، توسعه منطقه را به دنبال دارد

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: ایجاد مرکز رشد علمی و فناوری، توسعه همه جانبه منطقه را به دنبال خواهد داشت.

ˈعلی مهدی زاده اشرفیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به برگزاری دومین همایش ˈبررسی راهکارهای توسعه ای شهرستان فیروزکوهˈ در آینده ای نزدیک، اظهارداشت: پرداختن به شعار سال ˈتولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانیˈ در شهرستان و بررسی قابلیت ها و پتانسیل های منطقه در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری، از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی گفت: شناسایی فضاها و قابلیت های فرهنگی شهرستان و طراحی الگوی جامع بهره برداری بهینه در راستای توسعه فرهنگی، بررسی موانع و مشکلات توسعه فرهنگی شهرستان و ارائه راهکارها برای دستیابی به توسعه پایدار، بررسی و شناسایی ظرفیت های توریستی منطقه و ارائه راهکارهای لازم برای توسعه آن، نقش بخش کشاورزی، باغبانی، دامپروری و شیلات، فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و مهارت های اساسی نیروی انسانی در توسعه شهرستان، از جمله محورهای این همایش بزرگ خواهند بود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: بررسی وضعیت متغیرهای کلیدی بازار کار (از جمله اشتغال، بیکاری، نرخ مشارکت و . . . )، بررسی وضعیت توسعه حمل و نقل و تاثیر آن در توسعه شهرستان، قابلیت ها و ظرفیت های زیربنایی شهرستان برای توسعه، نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه پایدار منطقه، ترسیم الگوی مناسب توسعه فرهنگی منطقه، نقش شهرک های صنعتی در توسعه منطقه، نقش و جایگاه صنعت در توسعه شهرستان و پرداختن به اولویت های سرمایه گذاری شهرستان، دیگر محورهای تعریف شده همایش هستند، که از سوی محققان و پژوهشگران مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به احداث مرکز رشد در شهرستان، ادامه داد: با رایزنی های به عمل آمده، پارک فناوری پردیس مجوز احداث مرکز رشد به پنج شهرستان استان تهران از جمله فیروزکوه را اعطاء کرده که اتفاق بسیار میمون و مبارکی است و ثمرات و برکات آن را در آینده ای نزدیک در سطح منطقه شاهد خواهیم بود.

مهدی زاده تجاری سازی فعالیت های پژوهشی، حمایت از توسعه علمی مرتبط با مباحث فناوری، حمایت، تجاری سازی و هدایت شرکت های دانش بنیان، حمایت از ایده های خلاقانه نخبگان علمی و ساماندهی ثبت اختراعات را از جمله مزایای احداث این مرکز در منطقه عنوان و تصریح کرد: این مهم در هفته پژوهش و با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد انجام این مهم تحولی شگرف در حوزه علمی و فناوری در راستای توسعه همه جانبه شهرستان به وجود آورد./س

برچسب ها: علمی ، فناوری ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.