سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

برداشت 77 هزار تن محصول سيب از باغات شهرستان مرند

مدیرجهادکشاورزی شهرستان مرند از برداشت 77 هزار تن محصول سيب از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رحيم زاده در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: شهرستان مرند داراي 12 هزار و 187 هكتار باغات بوده كه از اين مقدار 3 هزار و 850 هكتار باغات بارده سيب مي باشد.

وی با بیان اینکه بطور متوسط ميانگين توليد سيب از هرهكتار 20 تن مي باشد افزود: پيش بيني مي شود امسال ميزان برداشت سيب به 77 هزار تن برسد كه نسبت به سال قبل افزايش نشان مي دهد.

رحيم زاده با بیان اینکه با تغيير اصول باغباني و اصلاح باغات و استفاده از روش هاي مناسب كاشت رقم هاي اصلاح شده به ويژه كاشت پايه هاي مالينگ (پايه كوتاه) اميد است توليد محصول سيب با تلاش كارشناسان اين مديريت افزايش چشمگيري در سالهاي آتي داشته باشد افزود: در شهرستان مرند به خصوص در شهر زنوز ، 25 نوع سيب درختي اعم از سيب پائيزه، قباله، بالجه اي، اسدكوهي، سلطاني، بشقابي، شيشه اي و غيره و ارقام اصلاح شده رد ، گلدن، گران اسميت و سيب گلاب توليد مي شود كه سيب توليد شده در اين شهرستان شهرت جهانی دارد.

وی با اشاره به اینکه سیب تولید شده در شهرستان مرند مقداری بصورت تازه خوری درخود شهرستان و ارسال به ساير شهرستان ها و استان های کشور مصرف می شود افزود: بقيه نیز در جعبه هاي مخصوص بسته بندي و در سردخانه هاي موجود شهرستان براي ذخيره سازي در ساير فصول نگه داري مي شود./س

برچسب ها: برداشت ، محصول ، سیب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.