سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبارزه با آلزايمر با كشف نوع جديدي از آنتي‌بادي‌ها

نوع جديدي از آنتي‌بادي‌ها در نژادي از شترها، براي مبارزه با بيماري آلزايمر به تازگي كشف شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه فاسب گروهي از محققان با انجام تحقيقات خود موفق به كشف نوع جديدي از آنتي‌بادي در گونه‌اي از لاما (شتر  بي‌كوهان آمريكاي جنوبي) به نام شتر آلپاكا شدند كه قادر است از سد خوني مغز عبور كرده و با نفوذ به بافت آن منجر به بهبود دارو رساني به مغز شود.

براساس اين گزارش محققان افزودند اين آنتي‌بادي تحت شرايط فيزيولوژيكي طبيعي و بدون تغيير شيميايي مي‌تواند با موفقيت وارد بافت مغز شود و در رسيدن به يك هدف خاص كه در اين مطالعه، آستروسيت‌ها هستند، منتشر شود.

به گفته محققان مطالعه اخير با كشف اين آنتي‌بادي، راه‌حل‌هاي ابتكاري جديدي را براي درمان بيماري‌هاي مقاوم مانند آلزايمر و يا تومورهاي مغزي ارائه مي‌دهد و اميد است اين رويكرد درماني، ابزار مفيدي در عبور از سد خوني مغز براي مقاصد تشخيصي و درماني اين قبيل بيماري‌ها باشد.

گفتني است آستدوسيت‌ها يكي از سلول‌هاي غيرعصبي سيستم اعصاب مركزي هستند كه واكنش‌هاي تحليل برنده سلول‌هاي مغزي مانند آلزايمر، پاركينسون و غيره گزارش شده است و در بسياري از موارد ارتباط متقابل نادرست بين آستروسيت‌ها و نورون‌ها سبب بروز اين اختلالات عصبي شده است. / ح

برچسب ها: آلزایمر ، آنتی بادی ، مغز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.