سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامادي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

طرح سؤال از رئيس‌جمهور با 93 امضا تسليم هيئت رئيسه مجلس مي‌شود/ عدم تزريق به‌موقع ارز علت طرح سؤال

مسئول جمع آوري امضا براي طرح سؤال از رئيس‌جمهور با بيان اينكه طرح سؤال از رئيس‌جمهور به امضاي 93 تن از وكلاي ملت رسيده است، گفت: اين طرح را روز چهارشنبه يا يكشنبه 23 مهر تسليم هيئت رئيسه خواهيم كرد؛ آشفتگي بازار ارز و دلار و عدم تزريق به‌موقع ارز به بازار و گراني‌هاي اخير پرسش مورد‌نظر نمايندگان است.

محمد دامادي نماينده مردم ساري در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه طرح سوال از رئيس جمهور تاكنون 93 امضا دارد از احتمال افزايش امضاهاي اين طرح تا بيش از 110 امضا خبر داد و اظهار داشت: اين طرح را روز چهارشنبه 19 مهر يا يك‌شنبه هفته آتي 23 مهر تسليم هيئت رئيسه خواهيم كرد تا در دستور كار مجلس قرار گيرد.
 
وي با بيان اينكه در طرح سوال از رئيس‌جمهور تنها يك سوال مطرح است، خاطرنشان كرد: آشفتگي بازار ارز و دلار و عدم تزريق به‌موقع ارز به بازار و گراني‌هاي اخير  پرسش مورد‌نظر نمايندگان است.

عضو كميسيون عمران در خصوص اينكه در مجلس هشتم شاهد بي‌ثمر بودن طرح سوال از رئيس‌جمهور بوديم و نمايندگان پاسخ‌هاي احمدي‌نژاد را توهين‌آميز تلقي کردند، تصريح كرد: نمي‌توان اين موضوع را عطف به‌ماسبق كرد چرا كه در حال‌ حاضر آيين‌نامه داخلي مجلس  اصلاح شده و قطعا مانند گذشته نيست لذا رئيس‌جمهور بايد پاسخ‌هاي قانع‌كننده به نمايندگان ارائه دهد.

گفتني است طبق آينن‌نامه مجلس، براي سؤال از رئيس‌جمهور حداقل به امضاي 74 نماينده نياز است.

لازم به يادآوري است براي نخستين بار طرح سوال از رئيس جمهور در اسفند‌ ماه سال گذشته، احمدي‌نژاد را به مجلس کشاند که در صورت نهايي شدن طرح سؤال اخير، احمدي‌نژاد براي دومين‌ بار در تاريخ جمهوري اسلامي ايران در صحن علني بهارستان پاسخگوي وکلاي ملت خواهد بود البته برخي از نمايندگان مجلس نيز بر اين باورند كه در شرايط فعلي و با توجه به آشفتگي بازار، طرح سؤال از رئيس‌جمهور نمي‌تواند چندان به صلاح كشور باشد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: طرح ، سوال ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.