سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

بی توجهی به درمان سینوزیت موجب آسیب به ریه ها و چشم می شود

عضو مرکز تحقیقات گوش ،گلو و بینی و جراحی سرو گردن دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : بی توجهی به درمان سینوزیت موجب آسیب رسیدن به ریه و چشم می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر محمد رضا شریفیان با اشاره به اینکه سینوزیت از بیماریهای شایع در فصل سرما به شمار می رود اظهار داشت : اگر سينوزيت، چركي باشد و خوب درمان نشود منجر به عفونت‌ در سينوس‌ها شده و در نهايت به چشم آسيب مي‌رساند و همچنين عفونت وارد ريه‌ها شده و به برونشيت منجر مي‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه عفونی شدن سینوس ها موجب ابتلا به سینوزیت می شود بیان کرد: در سينوزيت‌ فرد دچار گرفتگي بيني مي‌شود. ترشحات چركي از بيني، دفع خلط، ترشحات پشت حلق، ‌احساس سنگيني و پري، احساس سردرد و لق‌لق شدن در سر از علايم هشداردهنده سينوزيت است.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بی توجهی به درمان سینوزیت موجب ابتلا به برونشیت می شود خاطر نشان کرد : از علايم برونشيت سرفه‌هاي خلط‌ دار، خس‌خس سينه و ‌تنگي نفس است كه در معاينه مشخص مي‌شود. اگر بيمار نسبت به اين علايم بي‌توجه باشد و آن را به حساب سرماخوردگي معمولي بگذارد با گذشت زمان منجر به آسم و در نهايت منجر به تخريب بافت ريه مي‌شود كه نياز به درمان دارد.

وی با تاکید بر اینکه در زمان ابتلا به بیماریهای شایع در فصل سرما از مصرف خودسرانه دارو به ویژه انتی بیوتیک باید پرهیز کرد گفت : مصرف خودسرانه داروهای آنتی بیوتیکی موجب مقاومت دارویی و عوارض جبران ناپذیر می شود. /س 

برچسب ها: سینوزیت ، ریه ، چشم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غفاری
۰۹:۱۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سینوزیت و گرفتگی بینی دارم و الان باعث شده ریه هام درگیر بشه .تنگی نفس شدید . سرفه های خلط دار. خس خس سینه در عرض یک سال و نیم چند بار بسترسی شدم
اکسیژنم کم میشه نتونستم عمل کنم . الان میتونم عمل کنم راحت شم
razma
۱۰:۴۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
من سالها هست ک وقتی نصیم هم به من میخور سینوزیتم شروع میشود و سرفه میکنم ولی همین ک هوا گرم میشود برترف میشود