سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

راه اندازی کاردانی بهورزی در دانشکده های بهداشت کشور

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی رشته کاردانی بهورزی در دانشکده های بهداشت کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر شریعتی درمراسم گرامیداشت روز بهورز با اشاره به ا ینکه راه اندازی رشته کاردانی بهورزی در حال حاضر در شورای معین در دست بررسی است و پس از آن برای تائید به شورای گسترش ارسال می شود اظهار کرد : با راه اندازی این رشته ، امکان تحصیل افراد متقاضی در رشته بهورزی فراهم می شود، همچنین بهورزان شاغل نیز می توانند به صورت غیر حضوری در این رشته شرکت کنند .

وی خاطر نشان کرد : تمامی دانشکده های بهداشت مسیر آموزش های غیر حضوری برای تبدیل بهورزان کنونی به بهورزان کاردان را طی خواهند کرد .

مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه اندازی کارشناسی بهداشت و سلامت جامعه نگر ویژه بهورزانی که دوره کاردانی را طی می کنند از دیگر اقداماتی است که به منظور ارتقاء علمی بهورزان در دستور کار قرار گرفته است .

شریعتی با اشاره به اینکه ارتقاء جایگاه شغلی و علمی بهورزان باید مورد توجه قرار گیرد اظهار کرد : بهورزان پس از طی مراحل کارشناسی می توانند در نقش های نظارتی و مدیریتی خارج از روستا نیز فعالیت کنند.

وی با اشاره به ا ینکه برنامه ریزی و تهیه مباحث آموزشی در قالب لوح های فشرده ویژه مربیان بهورزی نیز از دیگر برنامه هایی است که مراحل نهایی طراحی آن طی می شود خاطر نشان کرد : مربیان با شرکت در این دوره به صورت غیر حضوری ، به عنوان کارشناس ارشد آموزش علوم سلامت می توانند فعالیت کنند .

دکتر شریعتی گفت : اجرای طرح آموزش ارشد علوم سلامت در مرحله نخست در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور به اجرا در خواهد امد و پس از آن در تمامی کشور اجرایی می شود. /س

برچسب ها: بهورز ، دانشگاه ، کاردانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.