سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ معاون بهداشتی وزارت بهداشت؛

نام نویسی 21 هزار پزشک عمومی در برنامه پزشک خانواده کشور

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از نام نویسی بیش از 21 هزار پزشک عمومی در برنامه پزشک خانواده شهری خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر مصداقی نیا در مراسم گرامیداشت روز بهورز در مشهد با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده تا کنون در چهار استان تهران ، سیستان و بلوچستان ، فارس و مازندران آغاز شده است اظهار داشت :کار نام نویسی بخش زیادی از شهروندان در این استان ها انجام شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در دیگر دانشگاههای علوم پزشکی کشور این برنامه تا پایان امسال نیز اجرایی می شود .

وی با اشاره به اینکه ارائه مراقبتهای اولیه بهداشتی در مناطق روستایی به دلیل وجود بهورزان و ارتباط مسقیم با روستائیان بسیار موفق بوده است و این امر ارتقاء شاخصهای بهداشتی را در کشور به همراه داشته است اظهارکرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و به منظور ارتقاء کیفی و کمی خدمات شهروندان و ارائه موفق مراقبتهای اولیه بهداشتی ، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری اجرایی می شود .

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ارائه خدمات اولیه بهورزان در مناطق روستایی به عنوان یک الگو جهانی درآمده است تصریح کرد : بر اساس گزارش سالیانه سازمان بهداشت جهانی از بهورزان به عنوان نیروهای موثر و کم نظیر در ارتقاء شاخصهای بهداشتی یاد شده است .

دکتر مصداقی نیا خاطر نشان کرد : در حال حاضر در برخی از ایالتهای ایالت متحده آمریکا برنامه نظام شبکه و بهورز با الگو برداری از ایران در حال اجراست .

وی آموزش بهورزان بر اساس نیاز و با توجه به مسائل بهداشتی و اجتماعی بومی هر منطقه را از علل موفقیت نظام شبکه عنوان کرد و افزود : بهورزان علاوه بر ارائه مراقبتهای اولیه بهداشتی ، می توانند نقش موثری در کاهش مشکلات اجتماعی و محیطی منطقه خود داشته باشند .

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کشور ایران در بدو پیروزی انقلاب اسلامی در شاخصهای بهداشتی جایگاه خوبی را در میان کشورهای منطقه نداشت گفت : با تلاش بهورزان در حال حاضر کشور ایران به عنوان یک الگو در ارتقاء شاخص های بهداشتی در آمده است به طوری مرگ و میر مادران از 240 در 100 هزار به 21 مورد در 100 هزار و میزان واکسیناسیون کودکان به بیش از 98 درصد رسیده است .

مصداقی نیا با بیان اینکه با تغییر شیوه زندگی در کشور ، ابتلا به بیماریهای غیر واگیر از جمله دیابت ، چاقی ، بیماریهای قلبی و عروقی افزایش پیدا کرده است خاطر نشان کرد : بهورزان با برنامه ریزی و با شناسایی عوامل خطر در منطقه محل خود ، نقش مهمی در پیشگیری از این بیماریها ایفاء می کنند . /س

برچسب ها: پزشک ، خانواده ، نام نویسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.