سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عمر موسي: دوران "بله قربان گويي" مصر به آمريکا به سر آمده است

دبير کل سابق اتحاديه عرب گفت دوران "بله قربان گويي" مصر به آمريکا به سر آمده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ عمر موسي  در مصاحبه اختصاصي با  نشريه "ال مانيتور" گفت که اگرچه رابطه قوي ميان آمريکا و مصر به نفع قاهره است اما دوره «بله قربان گويي» به سر آمده است. وي ابراز اميدواري کرد که مصر  به نقطه اي برسد که هر وقت لازم باشد به آمريکا نه بگويد. وي همچنين از محمد مرسي رقيب سابق خود دفاع کرد و دستاوردهاي او را ستود. 


وي درباره روابط آمريکا و مصر گفت:من معتقدم که رابطه بين مصر و آمريکا بايد يک رابطه راهبردي ، تاکتيکي ، اقتصادي و سياسي باشد.به نفع ماست که رابطه خوب با آمريکا داشته باشيم.مصر بزرگترين کشور در منطقه است از اين رو بايد در راهبرد آمريکا در دنياي عرب جايگاه داشته باشد. اميدوارم که رابطه شفاف  و صريح بين دو کشور شکل بگيرد.  اميدوارم که دولت مصر و رئيس جمهور آن  به مرحله اي رسيده باشند که بر اساس منافع ملت به آمريکا آري بگويند و همچنين هر وقت لازم باشد ،‌ نه بگويند.دوره بله قربان گويي گذشته است.اما اين بدان معنا نيست که ما به خاطر هيچ ، آمريکا را به چالش بکشيم. ما بايد عاقلانه رفتار کنيم.
وي درباره رابطه حزب عدالت و توسعه ترکيه و اخوان المسلمين مصرنيز گفت: اين رابطه  به نفع دو کشور است. رويکردهاي مثبت  ميان مصر و ترکيه از قبل از انتخاب شدن محمد مرسي شکل گرفته است. اگر ميان دو حزب رابطه خوب وجود دارد اين به خودشان مربوط مي شود اما اين مصر و ترکيه اند که اهميت دارند نه دو حزب.
وي درباره اوضاع اقتصادي مصر نيز گفت: مصر قادر  است از اوضاع کنوني خارج شود. من معتقدم اين امر شدني است نه به خاطر اينکه صندوق بين المللي پول به ما وام مي دهد بلکه به اين علت که ما مي توانيم چرخ اقتصاد و توليد خود را به حرکت در آوريم. مسئله مديريت  وجود دارد ما بايد اوضاع اقتصاد خود را مديريت کنيم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.