سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار جلالی:

به دنبال برنامه‌اي هستيم كه در جنگ كمترين خسارت را ببينيم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: کم یا زیاد بودن تهدیدات اهمیت چندانی ندارد و ما در پدافند غیر عامل به دنبال برنامه‌ای هستیم تا در هنگام جنگ کمترین خسارت جانی و مالی را داشته باشیم.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، جلسه سیاست‌گذاری فرهنگی هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل در محل این سازمان و با حضور سردار جلالی تنی چند از معاونین دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل خبرگزاری‌ها تشکیل شد.

در ابتدای اين جلسه، سردار جلالی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل در جهت پایدار و ایمن سازی زیر ساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور در برابر تهدیدات و تاکید معظم له در اقدام بسیجی در پدافند غیرعامل به منظور استفاده  از توانمندی‌های دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور در فرهنگ سازی پدافندغیرعامل گفت: با توجه به اینکه مبحث پدافند غیرعامل یک  موضوع مردم محور بوده، همه فعالیت‌های ما متمرکز بر حفظ جان مردم در بحران است.

وي تصريح کرد: اکثر کشورهای جهان، بحث پدافند غیرعامل را در سازوکارهای مختلف  دنبال می‌کنند و کشور ما نیز باید در راستای اهمیت دادن به این مبحث، گام‌های اساسی و استواری بردارد.

سردار جلالی نقش پدافند غیرعامل در هنگام بحران‌های مختلف امنیتی و نظامی را بسیار پُر رنگ دانست و افزود: در هنگام بحران‌های امنیتی مانند جنگ باید تدابیری اندیشیده شود تا کمترین تلفات انسانی را داشته باشیم؛ این کار جز با فرهنگ سازی منسجم به وجود نخواهد آمد و ما با نهادینه شدن روز پدافند غیر عامل به دنبال این هدف هستيم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در ادامه گفت: ما علاوه  بر سرمایه‌های ملی که در در جه اول  اهمیت قرار دارد، سرمایه‌های دیگری چون سرمایه فیزیکی، سایبری و ملی داریم، که باید در حفاظت از آن تمام تلاش خود را بکار بندیم.

سردار جلالي با تاکید بر عملیات روانی دشمن در تهدیدات صورت گرفته گفت: کم یا زیاد بودن تهدیدات اهمیت چندانی ندارد و ما در پدافند غیر عامل به دنبال برنامه‌ای هستیم تا در هنگام جنگ کمترین خسارت جانی و مالی  را داشته باشیم.

وي ادامه داد: این برنامه‌ها باید قبل از جنگ صورت گیرد و دراین راستا رسانه‌ها نقش بسیارکارآمدی دارند و آماده سازی افکار مردم در گرو آن است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خاتمه با اعلام اينکه اولین هفته پدافند غیرعامل با هدف فرهنگ سازی، آموزش و نهادینه سازی، پنجم تا یازدهم آبان ماه برگزار می‌شود، به برنامه‌های این سازمان در هفته پدافند غیرعامل اشاره و خاطرنشان کرد: ما در این برنامه‌ها به دنبال حاشیه و هزینه بی مورد نخواهیم بود و کارکرد اصلی را در نظر خواهیم گرفت.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.