سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودرو ديگر جزو اولويت هاي دريافت ارز به نرخ مرجع نيست؛

ثبت سفارش خودروهاي لوکس با ارز مرجع تا قبل از اولويت بندي کالاها بوده است

تمامي خودروهاي وارداتي که ارز آنها به نرخ مرجع بوده تاريخ ثبت سفارش واردات آنها مربوط به قبل از 18 تير ماه است.

خدايي مديرکل ثبت سفارش کالاي سازمان توسعه تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: عمده ثبت سفارشاتي که در وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا مي شود از گذشته تاکنون بانکي بوده يعني متقاضيان براي اينکه بتوانند اقدام به مبادله ارزي کنند به شبکه بانکي مراجعه مي کردند و شبکه بانکي هم در راستاي انجام مبادله ارزي براي آنها درخواست ثبت سفارش کالا از وزارت بازرگاني را  انجام مي داده است.

وي تصريح کرد:‌ برهمين اساس قبل از اجراي طرح اولويت بندي ده گانه از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامي اولويت ها به دليل نبود اولويت بندي ده گانه مشمول دريافت ارز به  نرخ مرجع بودند که بعد از اجراي اولويت بندي ده گانه از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت از تيرماه سال جاري برخي از کالاهاي وارداتي از ليست اولويت دريافت ارز به نرخ مرجع بانک مرکزي خارج شده اند.

وي افزود: تعدادي از ثبت سفارش هاي انجام شده در خصوص واردات کالاها به ويژه خودرو از قبل صورت گرفته که اين ها به شبکه بانکي مراجعه کرده و ما به هيچ عنوان منکر اين موضوع نيستيم که آنها ارز مورد نياز خود را به نرخ مرجع دريافت کرده اند، اما آن چيزي که در اين مدت از زمان اجراي طرح اولويت بندي ده گانه اتفاق افتاده به ويژه از تاريخ 91.4.18 به هيچ عنوان خودرو در اولويت ارز مرجع نبوده است و اين کالا جزو اولويت هاي غيربرخوردار از ارز مرجع است و جزو اولويت هاي پائين اولويت هاي ده گانه است.

وي در پايان تصريح کرد: ما مطمئنيم که هيچگونه ثبت سفارشي بعد از تاريخ 18 تيرماه در وزارت صنعت، معدن و تجارت براي واردات خودرو انجام نشده است.

لازم به ذکر است؛ باشگاه خبرنگاران پيگير دريافت مدارک ثبت سفارش در خصوص خودروهاي وارداتي با ارز مرجعه تا قبل از تير ماه و ثبت سفارش خودرو با ارز آزاد بعد از 18 تير ماه مي باشد./عب
برچسب ها: خودرو ، اولویت ، ارز ، نرخ مرجع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.