سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

امضاي تفاهم نامه همکاری بين استانداران اسپارتاي ترکيه و همدان

استانداران همدان و اسپارتای ترکیه زمینه های همکاری بیشتر در زمینه های اقتصادی و سرمایه گذاری در استان را بررسی کردند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ استاندار اسپارتای ترکیه درهمدان با بیان توانمندیهای اسپارتا در بخشهای مختلف ، برقراری روابط با استان همدان را موجب رونق اقتصادی در 2 استان دانست .
ممدوح اوغوز گفت : در ماههای اخیر برای توسعه سرمایه گذاری در ترکیه ، آژانسهای توسعه ای متشکل از سه استان تشکیل شده که مسئولیت یکی از این آژانسها با استان اسپارتا است و تصمیم گیری در سفر این هیئت به استان همدان در 2 استان دیگر عضو این آژانس در ترکیه نیز قابل اجراست.
استاندار همدان هم در این نشست با اشاره به رابطه طولانی دوستی بین کشور ایران و ترکیه گفت : سوابق تاریخی و منافع اقتصادی مشترک می طلبد روابط 2 کشور گسترده تر شود .
علی محمدآزاد با بیان اینکه ایران و ترکیه با برخورداری از امکانات و ظرفیتهای فراوان توانائی رفع نیازهای یکدیگر را دارند افزود : بر اساس برنامه ریزی امسال قرار است میزان سرمایه گذاری کشورمان در ترکیه از 10 به 30 میلیارد دلار افزایش یابد .
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین استان همدان و اسپارتای ترکیه در سال 88 گفت : در استان همدان آمادگی لازم برای همکاری در بخشهای مختلف با سرمایه گذاران و بازرگانان اسپارتای ترکیه وجود دارد .
در پایان این نشست چند بیانیه همکاری در زمینه های فرهنگی ، علمی ، دانشگاهی ، ورزشی ، تبادل دانشجویی ، مبلمان شهری ، اعزام گروههای شهرسازی و معماری ، تبادل تورهای تجاری و بازرگانی بین استانداران ، شهرداران و روسای اتاقهای بازرگانی استانهای همدان و اسپارتا امضا شد ./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.