سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

موافقت کلیات طرح جامع میانکاله مازندران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از موافقت اولیه کلیات طرح جامع میانکاله توسط شورای برنامه‌ریزی استان مازندران خبر داد.

احمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: طرح جامع میانکاله مورد موافقت اولیه شورای برنامه‌ریزی استان قرار گرفت و به دستور استاندار، دو مشاور در استانداری و سازمان محیط زیست باید به بازبینی طرح بپردازند تا موافقت نهایی صادر شود.

وی افزود: این طرح به نواحی سپر، هسته خشکی و آبی، طبیعت‌گردی خشکی و آبی، طبیعت‌گردی تیپ دو و ناحیه علمی تحقیقاتی تقسیم‌بندی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر با بیان اینکه بخشی از نوار شمالی تالاب بین‌المللی میانکاله به عنوان زون گردشگری مشخص شده است، تصریح کرد: در این طرح موافقت شده، 6 هزار و 85 هکتار از نوار شمالی تالاب به زون گردشگری اختصاص یافت که شامل یک‌هزار و 747 هکتار محدوده طبیعت‌گردی خشکی، 4 هزار و 300 هکتار محدوده طبیعت‌گردی آبی و 48 هکتار طبیعت‌گردی تیپ 2 است.

احمدی گفت: پناهگاه حیات وحش میانکاله دارای ارزش اکولوژیکی فراوان است و بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته، 180 گونه گیاه، 204 گونه پرنده، 10 گونه پستاندار و 20 گونه ماهی، در آن شناسایی شدند.

تالاب بین‌المللی میانکاله بیش از 67 هزار هکتار مساحت دارد، شامل دو زیستگاه آبی و خشکی است که 53 هزار و 400 هکتار آن آبی و 13 هزار و 60 هکتار آن خشکی است./س

برچسب ها: موافقت ، طرح ، میانکاله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.