سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

سطح آگاهی مردم نسبت به مضرات قاچاق كالا افزایش یابد

فرماندار بویراحمد گفت: می بایست با انجام اقدامات فرهنگی سطح آگاهی و باور مردم كهگیلویه و بویراحمد نسبت به مضرات جبران ناپذیر قاچاق كالا و لزوم پرهیز از مصرف چنین اجناسی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'محمد الفونه'  در نشست كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان بویراحمد افزود: در این صورت علاوه بر تحقق شعار امسال آحاد مختلف مردم كهگیلویه و بویراحمد نیز به نوعی خودباوری در زمینه استفاده از كالاهای داخلی خواهند رسید.
وی بیان كرد: تاكنون اقدامات موثری از سوی دستگاه های متولی برای مبارزه جدی با قاچاق كالا در كهگیلویه و بویراحمد انجام شده كه می بایست این روند با جدیت تداوم داشته باشد.
الفونه اظهار داشت: بر اساس گزارش های نیروی انتظامی و اداره كل گمرك كهگیلویه و بویراحمد عمده كالاهای قاچاق كشف شده در این استان شامل دخانیات، پوشاك، كیف، كفش، تجهیزات ماهواره و لوازم آرایشی و بهداشتی است.
وی بدون اشاره به آمار، عنوان كرد: اجرای طرح شبنم (شبكه بازرسی و نظارت مردمی)، نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی، ترغیب مردم به خرید كالاهای تولید داخل و اقدامات گسترده نیروی انتظامی برای استقرار ایستگاه های ایست و بازرسی در محورهای ورودی كهگیلویه و بویراحمد از عمده ترین دلایل كاهش قاچاق كالا در این استان است.
الفونه ابراز داشت: مبارزه اصولی با پدیده شوم قاچاق كالا در كهگیلویه و بویراحمد مستلزم تلاش همه جانبه دستگاه های اجرایی مرتبط است.
وی افزود: قاچاق كالا نتایج و پیامدهای منفی متعددی بدنبال دارد كه از مهمترین آنها می توان كاهش میزان اشتغال مولد و از بین رفتن توان رقابت محصولات داخلی با اجناس سایر كشورها را برشمرد./س

برچسب ها: مضرات ، قاچاق ، آگاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.