سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو شرکت مخابراتي چين تهديدي براي امنيت آمريکا

کمیسیون امنیتی کنگره آمریکا در پایان تحقیقاتی یک ساله اعلام کرد دو شرکت بزرگ مخابراتی چینی هوآوی و زد تی ای امنیت آمریکا را تهدید می کنند و باید از به نتیجه رسیدن قراردادهای آنها در آمریکا جلوگیری کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، بر اساس پیش نویس گزارش کمیسیون اطلاعاتی کنگره آمریکا که شامگاه یکشنبه نسخه ای از آن نیز در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفت، غیر ممکن است که بتوان تضمین کرد این دو شرکت چینی از دولت پکن مستقل هستند. در نتیجه آنها ممکن است برای برهم زدن امنیت آمریکا مورد استفاده قرار گیرند.
این گزارش تصریح می کند « بر اساس اطلاعات طبقه بندی شده و غیر طبقه بندی شده، هوآوی و زد تی وی نمی توانند استقلال خود را در برابر نفوذ دولت تضمین کنند و بنابر این تهدیدی برای امنیت آمریکا و نظام ما هستند ».
این کمیسیون به دنبال نگرانی هایی درباره احتمال استفاده پکن از این دو شرکت مخابراتی در حال رشد برای جاسوسی اقتصادی یا نظامی و یا برای حملات سایبری، تحقیقاتی را آغاز کرده بود.
هوآوی و زد تی ای هر دو پیش از این، داشتن هر گونه ارتباطی را با دولت چین تکذیب کرده بودند.
رؤسای هر دو شرکت ماه گذشته در سخنانی در برابر کمیسیون پارلمانی خاطر نشان کرده بودند آنها کار تجاری می کنند نه کار سیاسی.
ویلیام پلومر، معاون مدیر شرکت هوآوی در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه در این زمینه در بیانیه ای که از طریق پست الکترونیکی فرستاد، اعلام کرد «استقلال سازمان و حضور تجاری آن در یکصد و پنجاه بازار شایسته اعتماد و احترام است».
این درحالی است که شرکت زد تی ای تا این لحظه به این سوال واکنشی نشان نداده است.
کمیسیون اعلام کرده است این شرکت ها به سوالاتی درباره داشتن رابطه با دولت چین پاسخ قانع کننده ای نداده اند.
 بر اساس این گزارش که روز دوشنبه منتشر می شود، کمیسیون در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد « چین امکانات، موقعیت و انگیزه هایی دارد تا از شرکت های مخابراتی برای اهداف کینه توزانه استفاده کند ».
برچسب ها: بین الملل ، چین ، آمریکا ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.