سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

کاهش مرگ و میر مادران در هنگام تولد فرزند

مرگ و میر مادران در هنگام تولد فرزند هم اکنون در مازندران کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  در همایش بزرگداشت سلامت کودکان که به مناسبت هفته جهانی کودک در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با اشاره به اینکه 15 تا 21 مهرماه هفته جهانی کودک نامگذاری شده است گفت: کودکی یکی از مراحل مهم در زندگی انسان است و پایه های ابعاد جسمی و روحی دراین مرحله شکل می گیرد.

ناصحی افزود: با توجه به ابعاد شخصیتی مانند جستجوگر بودن و کنجکاوی ، عدم نوانایی های جسمی دراین دوره وجود دارد و موجب می شود دوره پرمخاطره زندگی باشد والدین مربیان مدارس و دولت باید بابرنامه ریزی های درست در این زمینه در جهت رشد و شکل گیری کودکان تلاش بیشتر کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از شناسنامه دار شدن سلامت کودکان خبر داد و تصریح کرد: 8 درصد کودکان ابتدایی و 8 درصد کودکان راهنمایی و دبیرستان پارسل با ورود به مدرسه مشکل شنوایی داشتند که با غربالگری حل شد.

به گفته وی تحقیقاتی که تا کنون دراین زمینه شده نشان می دهد در 2 دهه آینده حداقل 10 درصد جمعیت کشور کودکان زیر 5 سال هستند.

ناصحی بر توجه به مسائل فرهنگی کودکان نیز تاکید کردو گفت: از سوی کشورهای غربی تغییر فرهنگ از طریق وسایل الکترونیکی و اینترنت ، انیمیشن سازی صورت می گیرد که باید در این زمینه به تربیت و ابعاد فرهنگی کودکان توجه ویژه ای شود.

معاون بهداشتی و خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز دراین همایش با اشاره به اینکه مراقبتهای زنان درکشورما بحث مهمی است که در نظام شبکه های درمان به صورت فعال صورت می گیرد گفت:پارسال 62 هزار دانش آموز دختر راهنمایی و دبیرستان زیرپوشش طرح توزیع رایگان قرص اسیدسولفوریک آهن قرار گرفتند و حدود 162 میلیون ریال در اجرای این طرح هزینه شده است.

میرزایی افزود:98 درصد از زنان مازنی پارسال زیرپوشش مراقبتهای ویژه قبل از بارداری و 99 درصد زنان زیرپوشش مراقبتهای بعد از بارداری قرار گرفتند./س

برچسب ها: کاهش ، مرگ و میر ، مادران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.