سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر همایش پانزدهمین جشنواره پایان نامه دانشجویی:

حمایت از دانشجویان برتر صورت می گیرد

از دانشجویان و پایان نامه های برتر در جشنواره پایان نامه برتر حمایت می شود.

به گزارش گروه صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران؛محمد سلگی دبیر جشنواره پایان نامه سال دانشجویی  امروز طی سخنرانی در افتتاحیه پانزدهمین جشنواره پایان نامه سال دانشجویی که در سالن همایش های دانشکده فرهنگ و هنر تشکیل شد طی سخنرانی گفت: عمر جشنواره هایی همچون کتاب سال دانشجویی و پایان نامه دانشجویی قریب به 2 دهه است از ابتدا با هدف تقدیر از دانشجویان و پژوهشگران و توجه به این قشر تهیه شده است.

وی افزود: توجه ویژه به ارزش دانشجویی، استفاده از نتایج پایان نامه های دانشجویی و شناسایی استعداد های برتر از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می آید.

وی تصریح کرد: در این جشنواره هم از دانشجویان برتر و هم از پایان نامه های برتر حمایت می شود.

532 اثر به دبیر خانه پانزدهمین جشنواره پایان نامه دانشجویی ارسال شده است

سلگی در ادامه گفت: وزارت علوم  ،وزارت بهداشت ،وزارت ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت فرهنگی و سازمان انتقال جهاد دانشگاهی از جمله حمایت کنندگان این جشنواره به شمار می آیند.

وی افزود: این جشنواره شامل سه بخش ، اصلی ، ویژه و جنبي که به ترتیب شامل کلیه رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ، اشتغال و کارآفرینی و جهاد اقتصادی و پژوهش های کلیه دانشجویان است.

سلگی تصریح کرد: البته در این جشنواره نشان ویژه تحت عنوان شیخ بهایی به یکی از پژوهشگران اهدا می شود .

وی خاطر نشان کرد: 532 اثر به دبیر خانه این جشنواره ارسال شده که از 18 اثر برگزیده و 36 اثر تقدیر به عمل می آید.

 بیشترین آثار ارسالي به دبیر خانه پانزدهمین جشنواره پایان نامه دانشجویی مربوط به دانشگاه های دولتی است

سلگی در ادامه گفت: بیشترین اثرهای ارسالی به دبیر خانه پانزدهمین جشنواره پایان نامه دانشجویی به رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی بوده و کمترین اثر ها مربوط به رشته هنر است.

وی افزود: خانم ها در امسال 6 درصد بیشتری اثر را به دبیر خانه ارسال کرده اند چنانچه امسال 48% آثارها مربوط به خانم ها و 52 درصد مربوط به آقایان است.

سلگی تصریح کرد: از لحاظ مقطع تحصیلی دوره ارشد 85 درصد دکتری 12 درصد و کارشناسی 3 درصد آثار را به خود اختصاص داده چنانچه البته 80 درصد آثار مربوط به دانشگاه های دولتی و 20 درصد مربوط به دانشگاه های غیر دولتی است .

وی اظهار داشت:20 گروه داوری در طبقه بندی گروه ها که شامل روش شناسی، ملاحظات و محتوا  ملاحظات شکلی بوده داوری داشته اند.

 موضوعات تکراری یکی از مشکلات اساسی در بحث پایان نامه های دانشجویی است

سلگی در ادامه گفت: بحث موضوعات تکراری از جمله مشکلات این مبحث است که البته مورد توجه نبوده چنانچه عمدتاً خود دانشجویان موضوع را انتخاب می کنند.

وی تصریح کرد: بحث تئوری پردازی در علوم انسانی بسیار ضعیف است مدل ها نظری نبوده است که باید به این مسئله نیز توجه ویژه ای شود.

سلگی در پایان در خصوص حمایت از پایان نامه های برتر خاطر نشان کرد: چاپ پایان نامه در قالب کتاب چنانچه در سه یا 4 دوره گذشته نیز انجام می شد از جمله حمایت های مسئولین به این بخش است./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.