سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور شمار زيادي از مردم ونزوئلا پاي صندوقهاي راي

شمار زيادي از مردم ونزوئلا پيش از آغاز راي گيري پاي صندوقهاي راي گيري حضور يافتند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره ؛ پيش بيني ها حاکي از آن است که شمار زيادي از مردم در انتخابات حضور خواهند يافت.

طرفداران هوگو چاوز وي را فردي مي دانند که آنها را از بدبختي نجات داده است و به همين علت ، تلاش مي کنند بار ديگر در حمايت از چاوز راي خود را به صندوق بيندازند.

خبرنگار اين شبکه درباره اينکه چرا کاپريلا ، رقيب چاوز اين بار مي تواند بطور جدي با چاوز وارد چالش شود و آيا اين حس وجود دارد که دوره چاوز به سر آمده است گفت « کاپريلا مانند چاوز شخصيت کاريزماتيکي ندارد اما با سفرهاي بسياري که داشته است و انرژي قابل توجهي که از خود نشان داده اين نقيصه را جبران کرده است.

وي ازهشت ماه قبل تاکنون به تمام مناطق کشور سفر کرد و زماني مبارزات انتخاباتي خود را آغاز کرد که چاوز به خاطر بيماري سرطان تحت مداوا قرار داشت اما از آنجا که بخش اعظمي از رسانه ها در اختيار دولت قرار دارد ، کاپريلا به ميان مردم رفت و با سفر به مناطق مختلف تلاش کرد نظر مردم را به خود جلب کند.

دولت ونزوئلا تلاش کرد وي را يک چهره اشرافي معرفي کند که سعي مي کند وارد دنياي سياست شود اما رقيب چاوز با تمام طبقات اجتماعي به گفتگو نشست و تلاش کرد از نزديک با مشکلات آنها آشنا شود.

نکته ديگري که بايد اشاره کرد اين است که کاپريلا تلاش کرد اختلافات موجود با راست گراها را کنار گذارد و بطور مثال از انتقاد از چاوز به خاطر سوسياليست بودن خودداري کند. وي با مردم درباره مشکلات آنها و مسائل موثر در زندگي روزمره آنها مانند شغل ، ناامني و تورم گفتگوهايي داشته است. 

هنوز موضوع اين نيست که چه کسي در انتخابات به پيروزي دست يافته يا اينکه آيا در انتخابات تقلب صورت خواهد گرفت يا نه بلکه مردم نمي دانند با اعلام نتايج رئيس جمهور فعلي و حزب رقيب چه واکنشي به نتيجه انتخابات نشان خواهند داد و اينکه آيا نتيجه انتخابات مورد قبول واقع خواهد شد يا نه. 

شماري از طرفداران چاوز احتمال شکست وي در انتخابات را غير ممکن دانستند و اعلام کردند تنها چاوز را بعنوان رئيس جمهور قبول دارند. البته بايد منتظر بوده و ببينيم روز يکشنبه چه حادثه اي رخ خواهد داد.

برچسب ها: ونزوئلا ، رای ، چاوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.