سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل گمرک خبرداد:

تردد دو میلیون نفر از ابتدای سال 89 تاکنون از گمرکات خوزستان

رئیس کل گمرک خوزستان از تردد دو میلیون نفر از ابتدای سال 89 تاکنون از گمرکات خوزستان خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از تردد دو میلیون نفر از ابتدای سال 1389 تاکنون از طریق گمرکات استان خوزستان خبرداد و گفت: این در حالی است که طی پنج سال (88 – 1384) این رقم به ۱.۲میلیون نفر می‌رسد.
معمار نژاد در نشست مدیران اجرایی و مسئولان گمرکات استان خوزستان با وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: میزان واردات در 9 ماه نخست سال جاری از طریق گمرکات استان خوزستان شش میلیارد دلار بوده که ۱۳.۵درصد از مجموع واردات کشور را تشکیل می دهد.
وی همچنین گفت: حجم صادرات از طریق گمرکات این استان چهار میلیارد دلار بوده که ۱۶.۵درصد صادرات کشور است .
معمار نژاد تعداد مسافران ورودی و خروجی گمرکات استان خوزستان را 870 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در 9 ماه سال جاری حجم ترانزیت خارجی ، مبداء و مقصد از طریق گمرکات این استان ۱.۵ میلیون تن بود که 16 درصد حجم ترانزیت کشور را شامل می شود .
وی با ارائه یک آمار مقایسه ای از حجم تجارت استان در پنج ساله 84 تا 88 و یکسال و 9 ماه اخیر اظهار داشت: مجموع صادرات گمرکات استان در پنج ساله 1384 تا 1388 رقم 14 میلیاد دلار بوده، در حالی که در یک سال و 9 ماه اخیر به ۹.۱ میلیارد دلار رسیده است.
رئیس کل گمرک ادامه داد: تعداد مسافران ورودی و خروجی از گمرکات این استان در پنج سال یاد شده ۱.۲میلیون نفر و در یکسال و 9 ماه اخیر دو میلیون نفر بوده است.
رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به استقرار گمرک تخصصی در بسیاری از گمرکات کشور تصریح کرد : در گمرکات خرمشهر و آبادان اجازه ورود و خروج کلیه کالاها وجود دارد و هیچ گونه محدودیتی برای این گمرکات نیست.
وی علت محدودیت صادرات فولاد و محصولات فولادی به نام تولید کننده را ناشی از سخت گیری موسسه استاندارد برای مشخص بودن اصالت کالا اعلام کرد.
معمار نژاد تاکید کرد: کسانی که در شهرهای مرزی زندگی می کنند، بر اساس قانون ساماندهی مرزی می توانند با لنج های کمتر از 500 تن فعالیت تجاری انجام دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.