سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز انتخابات رياست جمهوري ونزوئلا

شعبه هاي اخذ راي در ساعت شش به وقت محلي ( ده به وقت گرينويچ) صبح يکشنبه در ونزوئلا براي انتخابات رياست جمهوري اين کشور که شش نامزد در آن رقابت مي کنند، آغاز به کار کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ دو نامزد مهم اين انتخابات هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا و هنريکه کاپريلس رادونسکي فرماندار سابق است که بخش اعظم مخالفان او را براي رقابت با چاوز نامزد کرده اند.

پيش از آغاز به کار شعبه ها ، صف هاي انتظار در برابر برخي از سيزده هزار و هشتصد شعبه اخذ راي در اين کشور تشکيل شده بود.

اين انتخابات تا ساعت هجده به وقت محلي ادامه خواهد يافت اما شعبه هاي اخذ راي تا زماني که راي دهنده اي براي راي دادن در داخل و بيرون شعبه حضور داشته باشد، تعطيل نخواهند شد.
حدود صد وسي ونه هزار نظامي در سرتاسر ونزوئلا براي تامين امنيت اين انتخابات مستقر شده اند.

حتي پيش از طلوع آفتاب ، طرفداران رئيس جمهوري فعلي ونزوئلا با به صدا در آوردن بوق خودروهاي خود در سرتاسر پايتخت از راي دهندگان دعوت مي کردند در سريع ترين زمان ممکن به پاي صندوق راي بروند تا پيروزي پيش از ظهر مشخص شود.اين درخواست را هوگو چاوز رئيس جمهوري ونزوئلا از طرفداران خود در آخرين تجمع انتخاباتي مطرح کرده بود.

 حدود نوزده ميليون ونزوئلايي  امروز يکشنبه به پاي صندوق هاي راي فرا خوانده شده اند. در اين انتخابات رقابت اصلي بين هوگو چاوز رئيس جمهوري پنجاه و هشت ساله چپ راديکال و هنريکه کاپريلس رادونسکي چهل ساله، از فرمانداران سابق و نامزد اصلي مخالفان خواهد بود.

چاوز از سال هزار ونهصد ونود ويک قدرت را در ونزوئلا در اختيار دارد.

برچسب ها: ونزوئلا ، انتخابات ، چاوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.