سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناتواني اتحاديه اروپا در برابر حملات سايبري

بسياري از کارشناسان خاطر نشان مي کنند اتحاديه اروپا آمادگي لازم را براي رويارويي با حمله گسترده سايبري ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه يورونيوز ؛ اتحاديه اروپا به تازگي حملات گسترده سايبري را با حضور بيش از چهارصد کارشناس در سراسر اروپا شبيه سازي کرده است. اين نوع حملات موجب اختلال شديد در سامانه هاي رايانه اي  اروپايي مي شود.

کريستوف سوشا کارشناس گروه وضع اضطراري اروپا گفت : حملاتي که تا به امروز در جهان صورت گرفته به اين شدت نبوده است. مي توان حملات شديدتري را تصور کرد که مديريت آنها بسيار دشوار تر خواهد بود . يکي از علل اين تمرينات مديريت چنين حملاتي است. »

در سال دوهزار و يازده حملات سايبري سي و شش درصد افزايش يافت و چهل درصد از اين حملات عليه نهادهاي مالي صورت گرفت. گزارش نهايي  از اين تمرينات راهبرد مناسب را براي مقابله با چنين  حملاتي و ايجاد امنيت سايبري فراهم مي سازد.

نلي کروز کميسر اروپا در امور مسائل ديجيتال گفت:« نتايج اين تمرينات تا پايان سال منتشر مي شود. البته قوانيني در اين زمينه پيشنهاد خواهد شد. هدف ما رسيدن به ديدگاه مشترکي  است تا ثابت شود  مرزها، مشکل ساز نيست. »

هدف اروپا اين است که در آينده همه خدمات آنلاين موظف شوند حملات احتمالي را گزارش دهند و بتوانند در صورت مشاهده حمله ، شکايت کنند.

برچسب ها: اتحادیه ، سایبری ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.