سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

راه اندازی نیروگاه خورشیدی در دانشگاه سیستان و بلوچستان

نیروگاه 20 كیلووات خورشیدی فتوولتائیك دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان با حضور استاندار و به صورت ویدئو كنفرانس توسط 'نسرین سلطان خواه' معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری در زاهدان راه اندازی شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، سلطان خواه در این ویدیو كنفرانس كه روز یكشنبه در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، از تلاش های متخصصان و پژوهشگران دانشگاه سیستان و بلوچستان در راه اندازی این نیروگاه تقدیر كرد.
عضو هیات علمی دانشكده برق و رایانه دانشگاه سیستان و بلوچستان و مدیر اجرای این پروژه  فزود: دو میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت فنی ریاست جمهوری برای راه اندازی این نیروگاه خورشیدی هزینه شده است.
سید مسعود بركاتی افزود: معاونت فنی ریاست جمهوری سال 90 به 17 دانشگاه مطرح كشور هر كدام دو میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی نیروگاه 20 كیلو وات خورشیدی اختصاص داد.
وی با بیان اینكه اجرای این پروژه از سال گذشته در دانشگاه های مورد نظر شروع شده است گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان در زمینه اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی جزو مراكز علمی برتر كشور است.
وی افزود: امروز نیروگاه 20 كیلووات خورشیدی دانشگاه سیستان و بلوچستان همزمان با 10 دانشگاه دیگر سراسر كشور به صورت ویدئو كنفرانس شروع به كار كرد.
بركاتی اظهار داشت: 15 كیلو وات از برق تولیدی در این نیروگاه به صورت مستقیم به شبكه داخلی دانشگاه سیستان و بلوچستان وصل است و با پنج كیلو وات دیگر نیز باتری سایت خورشیدی برای مواقع كه آفتاب نیست شارژ می شود.
معاون پژوهشی دانشكده برق و رایانه سیستان و بلوچستان گفت: این نیروگاه خورشیدی مكانی آزمایشگاهی است كه متخصصان و پژوهشگران دانشگاه تحقیقات لازم در خصوص بومی سازی این فناوری و شناسایی سلول های خورشیدی مناسب منطقه را انجام دهند ./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.