سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

بهترین عملکرد در زلزله آذربایجان‌شرقی نصیب جمعیت هلال‌احمر استان زنجان

عملکرد جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ‎در زلزله اخیر که در استان آذربایجان ‌شرقی اتفاق افتاده، در مقایسه با سایر استان‎ها نمونه بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: اقداماتی که تاکنون در خصوص خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در چند ماه گذشته انجام شده است، اعزام اکیپ‌های امداد و نجات به همه مناطق سیل‌زده در اولین لحظات حادثه، به‌کارگیری تیم سگهای تجسس و جستجو در روستاها، از جمله روستای ((علم‌کندی)) است.

طاهری افزود: توزیع لوازم زیستی اولیه و موادغذایی در مناطق، پیگیری اسکان دایم آسیب دیدگان از طریق مدیریت بحران استان و بنیاد مسکن و دلجویی از بازماندگان سیل از دیگر اقدامات محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه توزیع و برپایی چادر در روستاهای دچار تخریب منازل مسکونی، از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر است تصریح کرد:سیل حادث شده در شهر نیک‌پی، به صورت آب‌گرفتگی بود و گفتنی است، عملیات امدادرسانی در مناطق ماه‌نشان شامل روستای علمکندی، خضرچوبان، وهران، ایلی‌بلاغی و ملک‌باغی نیز به اتمام رسید و ساخت مسکن آن‌ها تا جایی پیش رفته است که مردم به تدریج چادرهای هلال‌احمر را عودت می‌دهند.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، با اشاره به اینکه حوادث این‌چنینی قابلیت امدادرسانی در کمتر از 12 ساعت از زمان وقوع را دارد، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر استان زنجان توانسته است پس از اطلاع از وقوع حوادث، خیلی سریع در کمترین زمان نسبت به اعزام تیمهای متخصص به محل‌های آسیب‌دیده اقدام کند.

طاهری ادامه داد: استان زنجان با توجه به تخصیص و تعهد نیروها، جزو جمعیتهای برتر کشور در امر امدادرسانی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه وجود حداقل یک تیم حمایت روانی متشکل از داوطلبان آموزش‌دیده در هر شهرستان که اغلب دارای کارشناسی روان‌شناسی نیز هستند، از اقدامات مهم جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا مؤسسه علمی‌کاربردی هلال‌احمر اقدام به راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با امداد و سوانح کرده است./س

برچسب ها: هلال ، احمر ، زنجان ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.