سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار نیلفروشان عنوان کرد

توانايي نیروی هوافضاي سپاه در عرصه نبردهاي موازي

فرمانده دافوس سپاه با اشاره به آمادگی اين نيرو براي دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی در صحنه جنگ هوشمند و دانش بنیان افزود: نیروی هوافضاي سپاه قادر است در یک نبرد موازی اهداف کلیدی دشمن را مورد هدف قرار داده و منهدم سازد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از سپاه نيوز؛ سردار عباس نیلفروشان فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه(دافوس) درخصوص ماهیت جنگ‌های آینده و توانمندی‌های سپاه برای حضور در عرصه‌های جدید پرداخت و ماهیت جنگ‌های آینده را دانش بنیان توصیف و تصریح کرد: با توجه به تغییر ماهیت جنگ‌ها از وضعیت سنتی به مدرن و انطباق سطوح مختلف آن اعم از تاکتیک، عملیات و راهبرد در هم تنیده شدن طیف‌های مختلف تهدید و جنگ میدان جنگ‌های آینده هوشیاری بیشتری را طلب می‌کند.

وی با بيان اين که سرعت فزاینده نبرد و استفاده مناسب از زمان، پالایش اطلاعات و انتقال سریع آن به رزمندگان، سیستم فرماندهی و کنترل هوشمند دقیق از دیگر ویژگی‌های جنگ‌های آینده است، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز آمادگی کامل دارد تا در صحنه جنگ هوشمند و دانش بنیان از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کند.

فرمانده دافوس سپاه با برشمردن وجوه تمایز جنگ‌های آینده با جنگ‌های گذشته گفت: هم‌افزایی ناشی از ترکیب حسگرهای پیشرفته فناوری اطلاعات و ابزارهای تحلیل و پردازش، جنگ‌های آینده را از جنگ‌های گذشته متمایز می‌کند.

وی با اشاره به مؤلفه‌ها و شاخص‌های برتر سپاه در عرصه جنگ‌های نوین، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توکل به خدا، روحیه خودباوری و بهره‌گیری از تجارب گذشته و تکیه بر فناوری بومی، با طراحی مکانیزم‌ها و سیستم‌های مناسب قادر است ضمن ایجاد اختلال در سیستم‌های تهاجمی دشمن صحنه عملیات‌های مختلف را به خوبی اداره کند.

نیلفروشان با بیان اینکه سیستم فرماندهی و کنترل سپاه با تکیه بر شبکه‌های داخلی و غیرقابل اخلال بهترین روش اداره جنگ را به نمایش خواهد گذاشت، به نقش نیروی هوافضاي سپاه در مدیریت جنگ‌های آینده اشاره و تصریح کرد: این نیرو قادر است علاوه بر پشتیبانی از صحنه جنگ و عملیات مشترک در یک نبرد موازی اهداف کلیدی دشمن را مورد هدف قرار داده و منهدم سازد.

وی خاطر نشان کرد: ساختار منعطف، پویا و متناسب با تهدیدات سپاه می‌تواند با ترکیب و تلفیق نیروهای مردمی و بسیج، تیم‌های عملیاتی با دسته‌ها و ترکیبات مختلف راه اندازی و در یک ساختار منظم به منظور دفاع از سرزمین هدایت کند.

فرمانده دافوس سپاه با تاکید بر اینکه امروز قدرت بازدارندگی سپاه تمام اهداف دشمن در سطوح مختلف و طیف‌های گوناگون جنگ را دربر می‌گیرد، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز با ایجاد قدرت بازدارندگی مطلوب اجازه تجاوزبه دشمنی که مدتهاست در حال تیزکردن چنگال و دندان‌های خود است را نمی‌دهند.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی به خوبی دریافته‌اند که اگر شروع کننده تجاوزی بر علیه ایران باشند تمام کننده آن نبوده و ملت ایران تا پای جان از آرمان‌های خود دفاع می‌کند.

نیلفروشان مکانیزم اصلی جنگ‌های آینده را تخریب اراده‌ها عنوان و تصریح کرد: بر همین اساس مبنای اصلی آنچه در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه(دافوس) مورد تاکیدقرار می‌گیرد، تربیت انسان‌هایی خدا محور و خودباور است که در شرایط سخت و در برابر مشکلات قادر به حفظ خود و نیروهای تحت امرشان باشند.

فرمانده دافوس سپاه در پایان، وضعیت فعلی رژیم غاصب صهیونیستی را اسفناک‌تر از هر زمان دیگر توصیف و با اشاره به تهدیدات این رژیم بر علیه ایران تصریح کرد: اکنون رژیم جعلی و اشغالگر قدس با بحران و شکاف‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، قومی و سیاسی روبه رو است و با منطبق شدن جنگ بر این مشکلات اسرائیل از درون پوسیده و منهدم می‌شود، از این رو در صورت هرگونه حماقتی از جانب رژیم صهیونیستی باید پاره پاره‌های تلاویو را در اعماق مدیترانه جست و جو کرد.

انتهاي پيام/ش3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
امید
۲۱:۱۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۱
عشق است سپاه یا زهرا