سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/معاون استاندار خراسان رضوي:

تحقق اقتصاد مقاومتي با اتخاذ رويكرد جهادي ممكن خواهد بود

معاون استاندار خراسان رضوي گفت: تحقق اقتصاد مقاومتي با اتخاذ رويكرد جهادي ممكن خواهد بود.


به گزارش  خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، محمد غفاري در نشست توجيهي كميته فرهنگي، اجتماعي و سياسي كارگروه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني با اعلام این مطلب اظهارکرد: در مورد اقتصاد مقاومتي نظريه هايي مانند تكميلي، ترميمي،پدافندي و جهادي مطرح شده است كه اقتصاد مقاومتي با رويكرد جهادي به واقعيت نزديك تر و امكان عملي شدن آن بيشتر است.
وي با بيان اين كه بحث اقتصاد مقاومتي بحثي صرفا تئوري نيست، اظهار داشت: پياده كردن اين مبحث، تحول در اقتصاد را به شكلي ملموس موجب خواهد شد.
غفاري با اشاره به وجود موانعي براي اجراي اقتصاد مقاومتي در دو حوزه داخلي و خارجي گفت: نام گذاري امسال، ضرورت رفع اين چالش ها در بعد داخلي را آشكار مي كند.
وي ادامه داد: موانع داخلي يادشده نه تنها در حوزه اقتصاد بلكه در عرصه هايي چون سياسي، فرهنگي و اجتماعي نيز مشاهده مي شود.
معاون استاندار خراسان رضوي تصريح كرد: مبتني بودن اقتصاد كشور بر فروش نفت، خام فروشي فراورده هاي نفتي، وجود شكاف طبقاتي، بروكراسي اداري، عدم نظارت بر سيستم توليد و توزيع، وجود سرمايه هاي سرگردان و بالا بودن نقدينگي در جامعه، بالا بودن هزينه هاي توليد، رانت خواري و جيره خواري از جمله چالش هاي موجود در حوزه اقتصاد است كه بايستي از سوي متوليان امر مديريت و چاره انديشي شود.
وي گفت: بايستي با افرادي كه به بيت المال، مناصب و مسووليت ها نگاهي طمع ورزانه دارند و مترصد فرصتي براي دست اندازي به اموال عمومي هستند به شدت مقابله و زمينه سوء استفاده آن ها را سلب كرد.
معاون سياسي امنيتي استانداري خراسان رضوي گفت: از آن جا كه فرهنگ سازي مهم ترين نقش را در تحقق شعار سال و اصلاح چالش هاي مذكور دارد؛ بايد از ظرفيت دستگاه هاي فرهنگي و جرايد استان در اين زمينه استفاده كرد.
غفاري تاكيد كرد: تلاش مسوولان استان از يك سو و خريد كالاهاي ايراني توسط مردم از سوي ديگر اقدامات عملي براي حمايت از توليدات داخلي محسوب مي شوند.
وي در ادامه افزود: بر اساس دستور العمل اجرايي كميته فرهنگي، اجتماعي و سياسي كار گروه توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني و ابلاغ استاندار خراسان رضوي؛ تمامي مديران و مسوولان ستادي و اجرايي استان در گام نخست و 17 دستگاه اجرايي در گام بعدي موظف به انجام وظايف تخصصي خود در اجراي مصوبات اين دستور العمل و تحقق شعار سال هستند.
حجه الاسلام و المسلمين نصرالله پژمان فر رييس مجمع نمايندگان استان نيز در اين جلسه با بيان اين كه انقلاب اسلامي ايران با پيروزي خود تمام معادلات دنيا را بر هم زده است، اظهار داشت: اين نظام مقدس مدل جديدي از حكومت داري مبتني بر گزاره هاي ديني را در عرصه هاي مختلف فردي، اجتماعي، فرهنگي،سياسي و اقتصادي ارايه كرده است.
وي افزود: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام با باور تهاجم دشمن و علي رغم كمبود امكانات به امر دفاع تقدس بخشيدند و توانستند بر اين جنگ نابرابر فايق آيند.
رييس مجمع نمايندگان خراسان رضوي گفت: در عصر حاضر نيز بايد همه مردم و مسوولان به اين باور برسند كه در شرايط جنگ اقتصادي بسر مي بريم و با همان رويكرد جهادي اتخاذ شده در جنگ تحميلي در مقابل دشمنان ديروز و امروزمان بايستيم.
وي با بيان اين كه اقتصاد مقاومتي، اقتصادي فعال و نه منفعل محسوب مي شود؛ خاطرنشان كرد: استفاده از تمام
ظرفيت هاي اقتصادي و توجه به توليدات خرد و خانگي از جمله مواردي است كه بايد در اقتصاد مقاومتي به آن توجه داشت.
نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد بر اساس تعامل ميان مسوولان استان و مردم فضايي آرام در جامعه ايجاد و با كمك اصحاب رسانه نسبت به اقتدار اقتصادي كشور، توانمندي ها و ظرفيت هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي اطلاع رساني كرد./س

 

برچسب ها: تحقق ، اقتصاد ، مقاومتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.