سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تبديل مقبره قيدار نبي به قطب فرهنگی در زنجان

مقبره قيدار نبي دراستان زنجان به قطب فرهنگي تبديل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون ميراث فرهنگي کشور در بازديد از پروژه‌هاي مرمتي در دست اجراي استان زنجان گفت: بايد با تعامل اداره کل ميراث فرهنگي و اداره کل اوقاف استان مقبره قيدار نبي به يک قطب فرهنگي تبديل شود.

علويان صدر در بازديد از بخش محوطه مقبره ومسجد جامع قيدار با اشاره به توسعه دادن محوطه اين بناي تاريخي، اظهارکرد: لازم است با اتمام مرمت مسجد جامع قيدار و تکميل مرمت بقعه قيدار نبي، اداره کل ميراث فرهنگي استان زنجان نسبت به مکان‌يابي و طراحي آشپزخانه و سرويس بهداشتي براي حوزه علميه که در حجره‌هاي دور تا دور اين مقبره واقع است اقدام کنند تا اعتبارات لازم از طرف سازمان ميراث فرهنگي به اين پروژه نيز تخصيص داده شود.

گفتی است: دراين سفر يک روزه که به مناسبت هفته گردشگري و به منظور بررسي پروژه‌هاي مرمتي زنجان صورت گرفت مقرر شد، سازمان ميراث فرهنگي براي تکميل مرمت داخل بناي بقعه شامل ساماندهي و مرمت تزئينات داخل بنا با اداره اوقاف استان همکاري داشته باشد.

لازم به ذکر است: قديمي‌ترين اثر موجود در بقعه قيدار نبي مربوط به ضريح چوبي روي مرقد است که متعلق به سال 640 هجري قمري بوده و خط خوشنويس ابهري بر روي آن حک شده است./س

برچسب ها: زنجان ، فرهنگی ، قطب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.