سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر سابق کميته فني فدراسیون تنیس روی میز:

افت و خیزهای رنکینگ جهانی عجیب نیست

دبیر سابق کميته فني فدراسیون تنیس روی میز گفت: تغییر و تحول در رنکینگ بازیکنان امری اجتناب ناپذیر است.

  محمود نظری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: سقوط نوشاد عالمیان در رنکینگ فدراسیون جهانی نمی تواند نشانه افت او باشد زیرا مثلا بازیکنی مثل مهران احدی که سالهاست در هیچ تور خارجی ای شرکت نکرده است4 پله صعود می کند این افت وخیزها همیشه وجود داشته است.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجهی در اعزامهای برون مرزی این است که علاوه بر بحث فنی، مدیریتی نیز وجود داشته باشد تا امتیاز بندی ها را بداند و برنامه ریزی کند تا علاوه بر اعزام هایی که سطح بالایی دارند، اعزام های دیگری نيز برای بازیکنان تدارک دیده شود که بتوانند به راحتی کسب امتیاز کنند و رنکینگ خود را ارتقا بخشند.

نظری خاطر نشان کرد: فدراسیون تنیس روی میز در خوش بینانه ترمین حالت باید بداند که برنامه اش تا دو سال آینده اعزامهای خارجی چیست و آن را به صورت مدون در سایت فدراسیون بیاورد تا مشخص شود کدام بازیکن در چه تاریخی راهی می شود اما متاسفانه این برنامه ریزی ها وجود ندارد.

وی در خصوص علت این امر گفت: این مسائل از مدیریت ارشد یک سیستم نشات می گیرد ، اوست که باید بتواند از ابزار موجود در دستگاهش استفاده کند نه اینکه خود به صورت ابزاری در دست دیگران در آید.

دبیر سابق کميته فني فدراسیون تنیس روی میز مدعی شد: زارع پور، سه سال فرصت داشته که از ابزارها و پتانسیل درون کشور استفاده کند حدود 5 درصد از نیروها کار بلد پینگ پنگ به کار گرفته شده است.

وی اظهار داشت: برای مثال این فدراسیون در طول سه سال نتوانسته یک دبیر ثابت داشته باشد همچنین دو سالی است که بعد از فواد کاسب ما سرمربی تیم های ملی بزرگسالان نداشته ایم .

وی افزود: تراوزه، مربی آلمانی کمپ اشلایگر را نیز نمی توان مربی ایران دانست چرا که او خود گفته است من سرمربی شما نیستم اما اگر شرایطی پیش بیاید در پروتوری همراهیتان می کنم، همان گونه که سایر تیم ها را که به کمپ می آیند هدایت می کنم.

 * برگزاری اردوهای بلند مدت شرط پیشرفت است

سرپرست سابق تیم های ملی درباره وضعیت تیم ملی بزرگسالان پینگ پنگ گفت: مهمترین عامل پیشرفت برای تیم ملی برگزاری اردوهای شبانه روزی است با یک هفته دو هفته نمی توان تیم بست اردو باید طولانی باشد و با کیفیت برگزار شود و شرط کیفیت داشتن آن هم حضور یک مربی خوب و ثابت است و همچنین حریف تمرینی قوی که حضور آن بسیار موثر می باشد.

وی خاطر نشان کرد: من نمی گوییم که مربیان ایرانی بد هستند از نظر من باید از مشاوره فنی مربیان خارجی بهره گرفت اما در نهایت این مربیان داخلی هستند که باید تصمیم گیری کند، نه مثل مربیان حال حاضر که فعالیتشان چیز دیگری است که ربطی هم به پینگ پنگ ندارد و فقط هر زمانی که وقت مسابقه برون مرزی می رسد همراه بازیکنان اعزام می شوند.

 *اکثر پیشکسوتان و قهرمان ملی سکوت اختیار کرده اند


 نظری گفت: جامعه پینگ پنگ صلاحیت داشتن یک مدیر شایسته از جنس خودش را دارد هیئت رئیسه حال حاضر فدراسیون تنیس روی میز هیچ کدام پینگ پنگی نیستند من که از 6 سالگی در این ورزش بودم و سمت های زیادی را نزی داشته ام دلم برای ای رشته می سوزد و می خواهم برای نجات آن تلاش کنم ضمن اینکه به دنبال تخریب کسی نیز نیستم.

وی افزود: من به ریاست فدراسیون نامه ای سرگشاده نوشتم و در آن از وی خواستم تا انصراف بدهد اما او اعتنایی به گفته هایم نکرد. 

*هیچ سیستمی روی دو نفر سرمایه گذاری نمی کند


 محمود نظری که سابقه دبیری کميته فني دو فدراسیون (زمان شهنازی و زارع پور) را در کارنامه خود دارد بیان کرد: هیچ سیستمی روی دو یا سه نفر سرمایه گذاری نمی کند متأسفانه تمرکز پینگ پنگ برروی 3 نفر یعنی نوشاد و نیما عالمیان و پوریا عمرانی است که این عامل انگیزه را از سایر بازیکنان می گیرد.

وی تصریح کرد: پینگ پنگ ورزشی یکی دو روزه نیست باید 15 یا 20 سال زحمت کشید تا یک بازیکن مثل افشین نوروزی و محمدرضا اخلاق پسند به وجود بیایند آنها سرمایه های ملی هستند در کنار قدیمی هاست که جوانها رشد پیدا می کنند و نباید آنها را کنار گذاشت.

وی درباره نوشاد عالمیان گفت: نوشاد عالمیان پرورش یافته پدرش است ضمن اینکه استعداد ذاتی خودش در پینگ پنگ امری بدیهی است کسی نمی تواند ادعا کند که نوشاد را او ساخته است نوشاد خود تلاش کرده و از 14 سالگی در اردوهای تیم ملی بوده کادر مربیگری کره ای که مدت 3 سال در ایران بودند نیز نقش بسزایی در رشد او داشته اند.

 نظری بیان کرد: بازیکن سازی در فدراسیون جدید تنیس روی میز صورت نگرفته است چرا ما نتوانسته ایم عنوان پنجم و ششم آسیا در جوانان را که در فدراسیون قبلی داشته ایم بهبود ببخشیم؟ چرا تیم بزرگسالان ایران جزو 8 تیم آسیا نیامده است؟ برای اینکه عملکرد یک فدراسیون را از نظر بازیکن سازی بدانیم باید عملکرد کلی آنها را بسنجیم.

وی تصریح کرد: نوشاد عالمیان افتخار ملی است اما اکنون دل قهرمانان خون است نهران احدی کاپیتان سابق تیم ملی را به این دلیل که قبول نکرده بود مربی تیم ملی شود 3 سال کنار گذاشتند تا جایی که او در فدراسیون جهانی ستاره دار شده است و این به معنای آن است که چون در اعزام های برون مرزی حضور نداشته ممکن است از رنکینگ خارج شود.

سرپرست سابق تيم ملي اعلام کرد این در حالی است که احدی بارها گفته که حاضر است هزینه اعزام را خود متقبل شود.

* لیگ پینگ پنگ جزو قدیمی ترین لیگ هاست

وي در خصوص لیگ تنیس روی میز گفت: بعد از فوتبال و والیبال، پینگ پنگ دارای قدیمی ترین لیگ کشور است اما متأسفانه جز سال های اولیه پس از آن افت کرد و نتوانستیم لیگ پرباری را داشته باشیم امیدواری بازیکنان هم به بازی های لیگ است اگر آن را بگیرند انگیزه ای برایشان باقی نمی ماند باید حامی مالی پیدا کنند تا مشکلات مالی هم حل شود و این وظیفه را نیز مدیر برعهده دارد.

محمود نظری در انتها پیشنهاد داد: پیشنهاد من برای رهایی از وضعیت موجود این است که شخص وزیر محترم ورزش اقدامی کنند که ضمن اینکه پیشکسوتان و افراد شناخته شده در پینگ پنگ گرد هم بیایند و سرپرست بی طرفی بگذارد و انتخابات برگزار کنند./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.